Михаил архангел день памяти: Акафист архангелу Божию Михаилу — Молитвослов

Акафист архангелу Божию Михаилу — Молитвослов

Кондак 1

Избра́нный Небе́сных сил воево́до и ро́да челове́ческаго засту́пниче, сие́ тебе́ и́же тобо́ю от ско́рбных избавля́еми, благода́рственное прино́сим пе́ние: ты же, я́ко предстоя́й Престо́лу Царя́ Сла́вы, от вся́ких нас бед свобожда́й, да с ве́рою и любо́вию в похва­лу́ тебе́ зове́м:

Ра́дуйся, Михаи́ле, вели́кий Архистрати́же, со все́ми Небе́сными си́лами.

Икос 1

Я́ко а́нгельских огнезра́чных лико́в предстоя́теля, а́нгельскими у́бо и язы́ки подоба́ше восхвали́те тя, Михаи́ле: но до́ндеже вразумля́еми тобо́ю навы́кнем безпло́тных глаго́лом, услы́ши, а́ще и от челове́ческих, оба́че благода́рных усте́н, сицева́я:

Ра́дуйся, звез­до́ ми́ра первообра́зная
ра́дуйся, све­ще́ и́стины и пра́вды златоза́рная.

Ра́дуйся, луче́й све́та несозда́ннаго пе́рвый во а́нгельских ликостоя́ниях прие́мниче
ра́дуйся, А́нгелов нача́льниче.

Ра́дуйся, в не́мже наивя́щше светле́ется сла́ва Тво́рческия Десни́цы
ра́дуйся, и́мже красу́ются собо́ры всех суще́ств безпло́тных.

Ра́дуйся, Михаи́ле, вели́кий Архистрати́же, со все́ми Небе́сными си́лами.

Кондак 2

Прови́дяще ве́ры оче­сы́ вели́чие духо́вныя кра­со­ты́ и си́лу молниено́сныя десни́цы тво­ея́, Арха́нгеле Бо́жий, мы, я́ко земни́и и пло́тию обложе́ннии, удивле́нием, ра́достию и благодаре́нием ко Твор­цу́ вся́ческих исполня́емся, зову́ще со все́ми Небе́сными си́лами: Аллилу́иа.

Икос 2

Ра́зум чист и свобо́ден от страсте́й испро­си́ нам, пречу́дный Михаи́ле, Небе́сных чино́в нача́льниче, да, возне́сшеся мы́слию от земны́х к Небе́сным, хвале́бную песнь воспое́м ти си́це:

Ра́дуйся, Бо́жия неизре́ченныя кра­со­ты́ и добро́ты ближа́йший зри́телю
ра́дуйся, всеблаги́х сове́тов Пресвяты́я Тро́ицы преи́скренний таи́нниче.

Ра́дуйся, преве́чных суде́б Тро́ических ве́рный исполни́телю
ра́дуйся, ему́же с любо́вию удивля́ются Небе́сная во́инства.

Ра́дуйся, его́же с ве́рою прославля́ют земноро́днии
ра́дуйся, его́же трепе́щут а́дския си́лы.

Ра́дуйся, Михаи́ле, вели́кий Архистрати́же, со все́ми Небе́сными си́лами.

Кондак 3

Си́лу необори́мыя ре́вности по сла́ве Божи­ей в себе́ явля́я, стал еси́ во гла­ве́ лико́в а́нгельских, Михаи́ле, проти́ву ды́шащаго зло́бою, прего́рдаго Денни́цы, ему́же со те́мными клевре́ты его́ с высо­ты́ небе́сныя в преиспо́днюю низве́ржену су́щу, во́инства Небе́сная, тобо́ю пресла́вне води́мая, с весе́лием, я́ко един́ыми усты́, пред Престо́лом Бо́жиим возгласи́ша: Аллилу́иа.

Икос 3

И́мать тебе́, Арха́нгеле Михаи́ле, весь род христиа́нский вели́ка засту́пника и ди́вна во бра́нех с проти́вными помо́щника: сего́ ра́ди пречу́днаго покро́ва тво­е­го́ сподо́битися жела́юще, в день тор­же­ства́ тво­е­го́ взыва́ем ти си́це:

Ра́дуйся, и́мже сата­на́, я́ко мо́лния, с Небе­се́ низве́ржеся
ра́дуйся, и́мже храни́мый род челове́ческий к Небе­си́ восхо́дит.

Ра́дуйся, всесве́тлаго ми́ра Го́рняго преди́вное украше́ние
ра́дуйся, па́дшаго ми́ра до́льняго пресла́вное заступле́ние.

Ра́дуйся, николи́же си́лами зла побежде́нный
ра́дуйся, со все́ми А́нгелы Бо́жиими в и́стине и пра́вде на ве́ки благода́тию Бо́жиею утвержде́нный.

Ра́дуйся, Михаи́ле, вели́кий Архистрати́же, со все́ми Небе́сными си́лами.

Кондак 4

Бу́ри искуше́ний и бед изба́ви нас, А́нгелов первопресто́льниче, с любо́вию и ра́достию пресве́тлое тор­же­ство́ твое́ соверша́ющих: ты бо еси́ в беда́х вели́кий помо́щник и в час сме́рти от злых духо́в храни́тель и засту́пник всех вопию́щих тво­е­му́ и на́шему Влады́це и Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 4

Ви́дяще твое́ проти́ву по́лчищ сатани́нских дерзнове́ние, вси чи́нове а́нгельстии с ра́достию подвиго́шася во след тебе́ на брань за и́мя и сла́ву сво­е­го́ Влады́ки, вопию́ще: кто я́ко Бог? Мы же, ве́дуще сата­ну́ под нога́ма твои́ма пове́ржена, тебе́, я́ко победи́телю, зове́м:

Ра́дуйся, и́мже мир и тиши­на́ на Небе­си́ водвори́шася
ра́дуйся, от него́же ду́хове зло́бы да́же до а́да низложи́шася.

Ра́дуйся, а́нгельския во́инства и си́лы ми́ра неви́димаго ко истребле́нию зла направля́яй
ра́дуйся, прю и возмуще́ние стихи́й ми́ра ви́димаго незри́мо укроща́яй.

Ра́дуйся, подъе́млющих брань к духово́м зло́бы поднебе́сным ди́вный спобо́рниче
ра́дуйся, изнемога́ющих во искуше́ниих и напа́стех ве́ка сего́ кре́пкий помо́щниче.

Ра́дуйся, Михаи́ле, вели́кий Архистрати́же, со все́ми Небе́сными си́лами.

Кондак 5

Богото́чный исто́чник превели́ких чуде́с яви́лся еси́ во хра́ме твое́м, и́же в Хо́нех; не то́чию бо змий вели́кий и стра́шный, на ме́сте том пребыва́вый, си́лою твое́ю потреби́ся, но и струи́ водны́я, вся́кий неду́г теле́сный врачу́ющия, откры́шася, да вси прославля́ющему тя Влады́це А́нгелов с ве́рою зову́т: Аллилу́иа.

Икос 5

Слы́шаще и ве́дуще тя я́ко свети́ло вели́кое, посре­де́ лико́в а́нгельских блиста́ющася, пречу́дный Михаи́ле, к тебе́, по Бо́зе и Пресвяте́й Мате­ри Божи­ей, прибега́ем: оза­ри́ луча́ми све́та тво­е­го́ всех нас, вопию́щих ти си́це:

Ра́дуйся, вождю́ и храни́телю в пусты́ни наро́да богоизбра́ннаго
ра́дуйся, высо́кий посре́дниче зако́на, руко́ю Моисе́а на Сина́и да́ннаго.

Ра́дуйся, у него́же судии́ и вожди́ Изра́илевы си́лу и покро́в обрета́ху
ра́дуйся, чрез него́же проро́цы и первосвяще́нницы иуде́йстии дар ве́дения от всеве́дущаго Бо́га приима́ху.

Ра́дуйся, богобоя́зненныя законода́вцы та́йною прему́дростию снабдева́яй
ра́дуйся, суд и пра́вду творя́щим бла́гость на се́рдце полага́яй.

Ра́дуйся, Михаи́ле, вели́кий Архистрати́же, со все́ми Небе́сными си́лами.

Кондак 6

Провозве́стника тя Бо́жиих суде́б егда́ узре́ не́когда Мано́е, недоуме́ния и стра́ха испо́лнися, мня не жи́ти кто­му́ на зем­ли́; науче́н же от жены́ сво­ея́ о бла́гости явле́ния и кро́тости слове́с твои́х, в ра́дости о име́вшем роди́тися, по сло­ве­си́ тво­е­му́, сы́не свое́м Сампсо́не, благода́рне возо­пи́ Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 6

Возсия́л еси́ пречу́дно сла́вою, Михаи́ле, егда́ во о́бразе челове́честе пред Иису́сом Нави́ном стал еси́, глаго́ля: Иззу́й сапо́г с ногу́ твое́ю: аз есмь Архистрати́г си́лы Госпо́дни. Таково́му явле́нию тво­е­му́ чудя́шеся, с любо́вию вопие́м ти:

Ра́дуйся, боговенча́нных глав неусы́пный охрани́телю
ра́дуйся, противля́ющихся вла́сти, я́ко Бо́жию повеле́нию проти́вящихся, ско́рый низложи́телю.

Ра́дуйся, усмири́телю наро́дных треволне́ний
ра́дуйся, незри́мый упраздни́телю злочести́вых обы́чаев.

Ра́дуйся, я́ко ты просвеща́еши сомня́щихся в час лю́тых недоуме́ний
ра́дуйся, я́ко ты исхища́еши искуша́емых от пагубоно́сных наважде́ний.

Ра́дуйся, Михаи́ле, вели́кий Архистрати́же, со все́ми Небе́сными си́лами.

Кондак 7

Хотя́й Влады́ка вся́ческих показа́ти, я́ко жре́бии сыно́в челове́ческих не самослуча́йнии суть, но в десни́це Его́ вы́ну содержа́тся, даде́ тя ца́рствам земны́м засту́пника и храни́теля, да пле­ме­на́ и наро́ды к ве́чному Ца́рствию Бо́жию уготовля́еши; сего́ ра́ди вси, ве́дущии о вели́цем служе́нии твое́м спасе́нию челове́ческому, благода́рне зову́т Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 7

Но́вая чуде­са́ пока­за́ нам, Архистрати́же, тобо́ю на зем­ли́ всех чуде́с Творе́ц и Влады́ка, егда́ храм, во и́мя твое́ созда́нный, от потопле́ния вода́ми ре́чными ди́вно спасл еси́, струя́м пото́ка в не́дра земна́я устреми́тися повеле́вый: е́же ви́дя блаже́нный Архи́пп с духо́вными ча́ды свои́ми, благода́рне к тебе́ возопи́:

Ра́дуйся, святы́х хра́мов Бо́жиих несокруши́мая огра́до
ра́дуйся, враго́м ве́ры Христо́вы необори́мая прегра́до.

Ра́дуйся, его́же веле́нию стихи́и покоря́ются
ра́дуйся, и́мже вси зло́бнии за́мыслы сокруша́ются.

Ра́дуйся, ве́рным ра́дость от Престо́ла Вседержи́теля износя́щий
ра́дуйся, неве́рных на сте­зю́ пра́вды и и́стины приводя́щий.

Ра́дуйся, Михаи́ле, вели́кий Архистрати́же, со все́ми Небе́сными си́лами.

Кондак 8

Стра́нное чу́до си́лы тво­ея́, Архистрати́же Бо́жий, уве́де на себе́ Авваку́м, егда́ по ма́нию Бо́жию восхи́тив, прине́сл еси́ его́ скороте́чне от Иуде́и в Вавило́н, да́ти пи́щу Дании́лу, в ро́ве со львы заключе́ну: те́мже уди́влься превели́кому де́йствию си́лы тво­ея́, возо­пи́ с ве́рою: Аллилу́иа.

Икос 8

Весь еси́ в вы́шних, Михаи́ле, Престо́лу Царя́ Сла́вы предстоя́й, не дале́к еси́ и от ни́жних, ра́туя вы́ну со врага́ми спасе́ния челове́ческаго: те́мже вси вожделе́ннаго Оте́чества Небе́снаго дости́гнути хотя́щии согла́сно тебе́ зову́т:

Ра́дуйся, нача́льниче трисвята́го а́нгельскаго пе́ния
ра́дуйся, земноро́дных при́сно гото́вый предста́телю и храни́телю.

Ра́дуйся, прего́рдаго фарао́на с неве́рными еги́птяны порази́вый страннообра́зно
ра́дуйся, ве́рныя иуде́и путеводи́вый в пусты́ни пресла́вно.

Ра́дуйся, и́мже угаси́ся пла́мень пещи́ вавило́нския.

Ра́дуйся, Михаи́ле, вели́кий Архистрати́же, со все́ми Небе́сными си́лами.

Кондак 9

Вси и́ноцы Святы́я Горы́ Афо́нския в ра́достный тре́пет приидо́ша, ви́дяще, ка́ко богобоя́зненна о́трока, неи́стовно от нечести́вых златолю́бцев во глу­би­ну́ морску́ю с ка́мнем пове́ржена, спасл еси́: те́мже прия́вшая его́ оби́тель, и́менем твои́м красу́ющися, благода́рне взыва́ет ко Го́споду: Аллилу́иа.

Икос 9

Вити́й глаго́лы и любому́дров смы́слы не довле́ют ко изглаго́ланию си́лы тво­ея́, Михаи́ле, ка́ко во еди́ну нощь сто о́смьдесят и пять ты́сящ порази́л еси́ от во́ев царя́ ассири́йска Сеннахири́ма, да нака́жется про́чее не хули́ти и́мя Госпо́дне: мы же, почита́юще святу́ю ре́вность твою́ о сла́ве Бо́га И́стиннаго, с весе́лием зове́м ти си́це:

Ра́дуйся, правосла́вных во́инств непобеди́мый воево́до
ра́дуйся, злове́рных ра́тей страх и низложе́ние.

Ра́дуйся, пра́выя ве́ры и богопочита́ния насади́телю
ра́дуйся, душевре́дных ересе́й и раско́лов искорени́телю.

Ра́дуйся, благочести́выя Маккаве́и на по́ле бра́ни мно́гажды укрепи́вый
ра́дуйся, нечести́ваго вождя́ Антио́хова Илиодо́ра в саме́м хра́ме порази́вый.

Ра́дуйся, Михаи́ле, вели́кий Архистрати́же, со все́ми Небе́сными си́лами.

Кондак 10

Спасти́ся хотя́щим нам бу́ди помо́щник тверд, Архистрати́же Бо́жий, избавля́яй и храня́й нас от бед и напа́стей, па́че же от злых на́выков и грехо́в на́ших, да, преспева́юще в ве́ре, наде́жде и люб­ви́ Христо́ве, с ра́достию о преди́внем заступле́нии твое́м, ко Влады́це А́нгелов и челове́ков благода́рне зове́м: Аллилу́иа.

Икос 10

Сте­на́ еси́ ве́рующим челове́ком, Архистрати́же Бо́жий, и столп кре́пок во бра́нех со врага́ми ви́димыми и неви́димыми: сего́ ра́ди от сете́й бесо́вских тобо́ю избавля́еми, благода́рным се́рдцем и усты́ зове́м си́це:

Ра́дуйся, враго́м ве́ры и сопроти́вником Святы́я Це́ркве непобеди́мый противобо́рниче
ра́дуйся, смире́нным провозве́стником Ева́нгелиа неутоми́мый споспе́шниче.

Ра́дуйся, во тьме злове́рия седя́щих све́том ве́ры Христо́вы просвеща́яй
ра́дуйся, лжему́дрием объюро́девших на сте­зю́ и́стины и покая́ния наставля́яй.

Ра́дуйся, гро́зный отмсти́телю кляну́щимся и́менем Бо́жиим всу́е
ра́дуйся, молниено́сный кара́телю глумя́щихся безу́мне о та́инствех святы́я ве́ры.

Ра́дуйся, Михаи́ле, вели́кий Архистрати́же, со все́ми Небе́сными си́лами.

Кондак 11

Пе́ние вся́кое хвале́бное побежда́ется мно́жеством чуде́с твои́х, Архистрати́же Бо́жий, я́ко соверше́на суть тобо́ю не то́чию на Небе­си́ и на зем­ли́, но и в те́мных се́нех преиспо́дней, иде́же глуби́ннаго зми́я связа́л еси́ у́зами си́лы Госпо́дней, да избавля́емии от зло́бы его́ благословя́т Влады́ку Небе­се́ и зем­ли́, зову́ще: Аллилу́иа.

Икос 11

Светоно́сный служи́тель и́стины и чисто­ты́ богопочита́ния яви́лся еси́, Архистрати́же, егда́, прови́дя ко́зни ду́ха тьмы, воспрети́л еси́ ему́ и́менем Бо́жиим, да не де́рзнет сокрове́нное те́ло почи́вшаго вождя́ Изра́илева Моисе́а яви́ти ко обо́жению чу́вственным сыново́м Изра́илевым: сего́ ра́ди, чту́ще ны́не благосве́тлый собо́р твой, благода́рне вопие́м ти:

Ра́дуйся, чисто­ту́ богове́дения во дни Ве́тхаго Заве́та сре­ди́ иуде́ев сохрани́вый
ра́дуйся, пле́велы заблужде́ний во дни Но́выя благода́ти мно́гажды искорени́вый.

Ра́дуйся, язы́ческих прорица́лищ и куми́ров истреби́телю
ра́дуйся, христиа́нских подви́жников и страстоте́рпцев укрепи́телю.

Ра́дуйся, немощны́я ду́хом си́лою благода́ти Божи­ей исполня́яй
ра́дуйся, изнемога́ющия пло́тию всеору́жием ве́ры облека́яй.

Ра́дуйся, Михаи́ле, вели́кий Архистрати́же, со все́ми Небе́сными си́лами.

Кондак 12

Благода́ть от Бо́га с Небе­се́ испро­си́ нам, пою́щим во сла́ву всечестна́го име́не тво­е­го́, Михаи́ле, да, осеня́еми твои́м заступле́нием, во вся́ком благоче́стии и чисто­те́ пожи­вем, до́ндеже, отреше́ннии сме́ртию от уз пло́ти, сподо́бимся предста́ти огнезра́чному Престо́лу Царя́ Сла́вы и с ли́ки а́нгельскими возопи́ти: Аллилу́иа.

Икос 12

Пою́ще многообра́зная твоя́ чуде­са́, Михаи́ле, во спасе́ние на́ше соде́янная, мо́лим Го́спода и Влады́ку вся́ческих, да дух ре́вности по сла́ве Божи­ей, и́же в тебе́, николи́же оскуде́ет и в нас, зову́щих ти си́це:

Ра́дуйся, ве́рных рабо́в Бо́жиих во вре́мя благопотре́бно на высо­ту́ вла́сти преди́вне поставля́яй
ра́дуйся, проде́рзых и недосто́йных с высо­ты́ си́лы и сла́вы незри́мо низлага́яй.

Ра́дуйся, в день после́дний избра́нных от четы́рех конце́в зем­ли́ име́яй собра́ти
ра́дуйся, и́мже гре́шныя, я́ко пле́велы, по гла́су Бо́жию, огню́ ве́чному преда́ны бу́дут.

Ра́дуйся, и́мже сата­на́ со а́ггелы его́ во е́зеро о́гненное на ве́ки пове́ргнется
ра́дуйся, и́мже пра́веднии во оби́телех Отца́ Небе́снаго пресла́вне водворя́тся.

Ра́дуйся, Михаи́ле, вели́кий Архистрати́же, со все́ми Небе́сными си́лами.

Кондак 13

О, пречу́дный Арха́нгелов и А́нгелов нача́льниче, за преди́вное служе́ние твое́ спасе́нию ро́да челове́ческаго при­и­ми́ от нас возноси́мый к тебе́ ны́не глас хва­лы́ и благодаре́ния, и я́ко испо́лнь си́лы Божи­ей, покры́й нас невеще́ственныма крило́ма твои́ма от всех враг ви́димых и неви́димых, да прославля́емому тобо́ю и просла́вившему тя Го́споду вы́ну зове́м: Аллилу́иа.

[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повто­ря­ем 1‑е икос и кондак:]

Икос 1

Я́ко а́нгельских огнезра́чных лико́в предстоя́теля, а́нгельскими у́бо и язы́ки подоба́ше восхвали́те тя, Михаи́ле: но до́ндеже вразумля́еми тобо́ю навы́кнем безпло́тных глаго́лом, услы́ши, а́ще и от челове́ческих, оба́че благода́рных усте́н, сицева́я:

Ра́дуйся, звез­до́ ми́ра первообра́зная
ра́дуйся, све­ще́ и́стины и пра́вды златоза́рная.

Ра́дуйся, луче́й све́та несозда́ннаго пе́рвый во а́нгельских ликостоя́ниях прие́мниче
ра́дуйся, А́нгелов нача́льниче.

Ра́дуйся, в не́мже наивя́щше светле́ется сла́ва Тво́рческия Десни́цы
ра́дуйся, и́мже красу́ются собо́ры всех суще́ств безпло́тных.

Ра́дуйся, Михаи́ле, вели́кий Архистрати́же, со все́ми Небе́сными си́лами.

Кондак 1

Избра́нный Небе́сных сил воево́до и ро́да челове́ческаго засту́пниче, сие́ тебе́ и́же тобо́ю от ско́рбных избавля́еми, благода́рственное прино́сим пе́ние: ты же, я́ко предстоя́й Престо́лу Царя́ Сла́вы, от вся́ких нас бед свобожда́й, да с ве́рою и любо́вию в похва­лу́ тебе́ зове́м:

Ра́дуйся, Михаи́ле, вели́кий Архистрати́же, со все́ми Небе́сными си́лами.

Моли́тва

Святы́й и вели́кий Арха́нгеле Бо́жий Михаи́ле, неисповеди́мыя и пресу́щественныя Тро́ицы пе́рвый во А́нгелех предстоя́телю, ро́да же челове́ческаго приста́вниче и храни́телю, сокруши́вый с во́инствы свои́ми гла­ву́ прего́рдаго Денни́цы на Небе­си́ и посрамля́яй вы́ну зло́бу и кова́рства его́ на зем­ли́! К тебе́ прибега́ем с ве́рою и тебе́ мо́лимся с любо́вию: бу́ди щит несокруши́м и забра́ло тве́рдо Святе́й Це́ркви и Правосла́вному Оте́чествию на́шему, огражда́я их молниено́сным мече́м твои́м от всех враг, ви́димых и неви́димых. Не оста́ви же, о, Арха́нгеле Бо́жий, по́мощию и заступле́нием твои́м и нас, прославля́ющих днесь свято́е и́мя твое́: се бо, а́ще и многогре́шни есмы, оба́че не хо́щем в беззако́ниих на́ших поги́бнути, но е́же обрати́тися ко Го́споду и оживле́нным быти от Него́ на дела́ блага́я. Оза­ри́ у́бо ум наш све́том лица́ Бо́жия, и́же вы́ну сия́ет на молниеви́днем челе́ твое́м, да возмо́жем разуме́ти, что есть во́ля Бо́жия о нас блага́я и соверше́нная, и ве́дети вся, я́же подоба́ет нам твори́ти и я́же презира́ти и оставля́ти. Укре­пи́ благода́тию Госпо́днею сла́бую во́лю и немощно́е произволе́ние на́ше, да, утверди́вшеся в зако́не Госпо́днем, преста́нем про́чее вла́ятися земны́ми по́мыслы и похоте́нии пло́ти, увлека́ющеся, по подо́бию несмы́сленных дете́й, скороги́бнущими красо́тами ми́ра сего́, я́ко ра́ди тле́ннаго и земна́го безу́мне забыва́ти ве́чная и небе́сная. Над все́ми же си́ми испро­си́ нам Свы́ше дух и́стиннаго покая́ния, нелицеме́рную печа́ль по Бо́зе и сокруше́ние о гресе́х на́ших, да остаю́щее нам чис­ло́ дней вре́меннаго живо­та́ на́шего иждиве́м не во угожде́нии чувств и рабо́те страсте́м на́шим, но во изглажде́нии зол, соде́янных на́ми, слеза́ми ве́ры и сокруше́ния серде́чнаго, по́двигами чисто­ты́ и святы́ми дела́ми милосе́рдия. Егда́ же прибли́зится час оконча́ния на́шего, освобожде́ния от уз бре́ннаго сего́ теле­се́, не оста́ви нас, Арха́нгеле Бо́жий, беззащи́тных проти́ву духо́в зло́бы поднебе́сных, обы́кших прегражда́ти душе́ челове́честей восхо́д в го́рняя, да, охраня́еми тобо́ю, безпреткнове́нне дости́гнем о́ных пресла́вных селе́ний ра́йских, иде́же несть печа́ль, ни воздыха́ние, но жизнь безконе́чная, и, сподо́бльшеся узре́ти пресве́тлое лице́ Всеблага́го Го́спода и Влады́ки на́шего, па́дше со слеза́ми у ног Его́, в ра́дости и умиле́нии воскли́кнем: сла́ва Тебе́, дража́йший Искупи́телю наш, И́же за премно́гую любо́вь Твою́ к нам, недосто́йным, благоволи́л еси́ посла́ти А́нгелы Твоя́ в служе́ние спасе́нию на́шему! Ами́нь.

Канон архангелу Божию Михаилу — Молитвослов

Глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отвер­зу уста моя, и напол­нят­ся Духа, и сло­во отрыг­ну Цари­це Мате­ри, и явлю­ся свет­ло тор­же­ствуя, и вос­пою, раду­я­ся, Тоя чудеса.

Боже­ствен­ны­ми свет­ло­стьми обли­ста­ва­емь все­гда, ум мой оза­ри, еже вос­пе­ти тя, Архи­стра­ти­же гор­них воинств, всех утвер­жде­ние при­те­ка­ю­щих к тебе.

Ум пре­без­на­чаль­ный, пре­мир­на­го чино­на­чаль­ни­ка пока­за чина тя, пре­славне Архи­стра­ти­же, и свет сущих во тьме, и Боже­ствен­ное укра­ше­ние Церкве Своея.

Умов пред­во­ряя небес­ных в Дусе, доль­ним же все­из­ряд­ней­ше Миха­и­ле, дал­ся еси ограж­де­ние, и утвер­жде­ние, и ору­жие, вра­ги зака­ла­ю­щее и потребляющее.

Бого­ро­ди­чен: Дево Все­не­по­роч­ная, яже анге­лов бла­го­ле­пие, чело­ве­ков помо­ще, Ты мне помо­зи море­пла­ва­ю­ще­му, и в бури гре­ха прис­но впа­да­ю­щу и бедствующу.

Песнь 3

Ирмос: Не муд­ро­стию и силою, и богат­ством хва­лим­ся, но Тобою Отчею Ипо­стас­ною муд­ро­стию, Хри­сте, несть бо Свят, паче Тебе Человеколюбче.

Кре­по­стию Боже­ствен­ною, Вое­во­до анге­лов все­х­вальне, обхо­ди­ши всю зем­лю, от лютых ны изи­мая, при­зы­ва­ю­щия твое Боже­ствен­ное имя.

Яко боже­ствен про­по­вед­ник, яко пред­ста­тель вер­ных непо­сты­ден, заблужд­ших путе­вождь, и нака­за­тель был еси, Божий Архи­стра­ти­же Боговиднейший.

Боже­ствен­на­го сия­ния чист­шее зер­ца­ло явил­ся еси, явле­ния чест­на­го свет­ло при­ем Духа, Миха­и­ле Пер­во­ан­ге­ле досточудне.

Бого­ро­ди­чен: Неве­ще­ствен­ныя умы соста­ви­вый волею, в веще­ствен­ное Твое чре­во все­ли­ся хоте­ни­ем, Все­не­по­роч­ная, пло­тию зримь Незренный.

Седален, глас 8

Небес­ных чинов настав­ник, слу­жи­тель же сла­вы Боже­ствен­ныя, достой­но быв пове­ле­ни­ем Зижди­те­ля тво­е­го, хри­сти­а­ном еси хода­тай спа­си­тель­ный, неве­ще­ствен­ною тво­ею сла­вою зем­ныя нази­рая. Тем­же по дол­гу бла­го­хва­лим тя вси, Боже­ствен­ное твое днесь вос­пе­ва­ю­ще тор­же­ство, Миха­и­ле Архи­стра­ти­же, моли Хри­ста Бога, гре­хов остав­ле­ние даро­ва­ти, празд­ну­ю­щим любо­вию Боже­ствен­ная твоя чудеса.

Ин седален, глас 1

Лик ангель­ский Архи­стра­ти­га имея, Боже­ствен­на­го Миха­и­ла, с ним Свя­тей Тро­и­це немолч­ное при­но­ша­ет пес­но­пе­ние, из не сущих бо Соде­тель вся­че­ских, воин­ства огне­зрач­ных чинов, Сло­вом приведе.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в сла­ве на Пре­сто­ле Боже­ства, во обла­це лег­це, при­и­де Иисус Пре­бо­же­ствен­ный, нетлен­ною дла­нию, и спа­се зову­щия: сла­ва, Хри­сте, силе Твоей.

Ум сый пер­вый, соста­вил еси Боже­ствен­ныя умы хоте­ни­ем, началь­ни­ка посре­де сих Миха­и­ла соде­ла, все­б­ла­жен­ным при­ча­сти­ем про­све­ща­е­ма, и умны­ми Бого­на­ча­лии облистаема.

Пение свя­тое со Пре­сто­лы, и Нача­лы, и Сила­ми, и Властьми, и Свя­щен­ны­ми Гос­по­дь­ст­вы воз­гла­ша­е­ши Тро­и­це, пре­славне Миха­и­ле, спа­сая ны пою­щия тя.

Вели­ча­ем всех Твор­ца же и Гос­по­да, за бла­го­у­тро­бие дав­ша­го обхра­не­ние вели­чай­шее, и необо­ри­му сте­ну, и забра­ло, Миха­и­ла нам све­то­зар­на­го Архистратига.

Бого­ро­ди­чен: Мыс­лен­но, Дево, Тво­е­го Рож­де­ства пре­слав­ное ска­зо­ва­ше древ­ле, свя­щен­но­яв­лен­ный Духом, гору при­се­нен­ную видя Тя ясней­ше, из Неяже Свя­тый при­и­де Бог воплощаемь.

Песнь 5

Ирмос: Нече­сти­вии не узрят сла­вы Тво­ея, Хри­сте, но мы Тя Еди­но­родне, Оте­че­ския сла­вы сия­ние Боже­ства, от ночи утре­ню­ю­ще, вос­пе­ва­ем Тя Человеколюбче.

Явил­ся еси пред­во­дящ древ­ня­го Изра­и­ля, пове­ле­ни­ем Суща­го, из Иако­ва чело­ве­ком явль­ша­го­ся дебель­ством тела, Миха­и­ле без­те­лес­ный, анге­лов Архистратиже.

Неве­ще­ствен­ны­ми сия­нии обо­жа­емь прис­но, при­ча­сти­ем Бого­на­чаль­ным, и нам оси­я­ние све­то­да­тель­ное пода­ва­е­ши, Пер­во­ан­ге­ле, пре­слав­но удивляемь.

Укра­си­ся бла­го­да­тию Боже­ствен­ный твой храм, в той бо при­шед, вра­чевств пучи­ну его пока­зал еси, Миха­и­ле Пер­во­ан­ге­ле, и стра­стей потребителя.

Бого­ро­ди­чен: Умных анге­лов Тя пока­за Бог выш­шую, все­ли­вся в Твоя ложе­сна, Чистая Все­не­по­роч­ная, Его­же моли все­гда, ущед­ри­ти пою­щия Тя.

Песнь 6

Ирмос: Возо­пи, про­об­ра­зуя погре­бе­ние три­днев­ное, про­рок Иона, в ките моля­ся: от тли изба­ви мя, Иису­се Царю сил.

Раду­ет­ся вер­ных мно­же­ство, бла­го­хва­ля­ще тя, и сла­вит Все­свя­та­го Сло­ва, сово­куп­ль­ша­го зем­ныя со анге­лы, Миха­и­ле, Сво­ею благостию.

Воин­ства Изра­и­ле­ва спасл еси, явля­я­ся, и Боже­ствен­ная подая пове­ле­ния, Архи­стра­ти­же, вра­ги низ­ло­жил еси, и в конец сия истре­бил еси.

Яко виде тя Иисус Навин, покло­ни­ся, вопро­сив чест­на­го тво­е­го и свя­та­го имене, Началь­ни­че Анге­лов, бла­го­го­ве­ни­ем и стра­хом держимь.

Бого­ро­ди­чен: Бла­же­ни людие, прис­но бла­жа­щии Тя, Бла­жен­ная, яко Бога Бла­жен­на­го рожд­шая, зем­ная за мило­сер­дие неиз­ре­чен­ным еди­не­ни­ем обожившаго.

Кондак, глас 2

Архи­стра­ти­же Божий, слу­жи­те­лю Боже­ствен­ныя сла­вы, Анге­лов началь­ни­че и чело­ве­ков настав­ни­че, полез­ное нам про­си и велию милость, яко без­п­лот­ных Архистратиг.

Икос

Рекл еси Чело­ве­ко­люб­че, в Писа­ни­их Тво­их, мно­же­ству радо­ва­ти­ся Анге­лов на небе­си, о чело­ве­це еди­ном каю­щим­ся, Без­смертне. Тем­же мы, иже в без­за­ко­ни­их, Без­грешне Едине Серд­це­вед­че, тя моли­ти все­гда дер­за­ем, яко Бла­го­у­троб­на­го, ущед­ри­ти и низ­по­сла­ти недо­стой­ным уми­ле­ние, Вла­ды­ко, подая нам про­ще­ние, о всех бо нас молит­ся Тебе Без­п­лот­ных Архистратиг.

Песнь 7

Ирмос: Спа­сый в огни авра­ам­ския Твоя отро­ки, и хал­деи убив, яже прав­да пра­вед­но улов­ля­ше. Пре­пе­тый Гос­по­ди, Боже отец наших, бла­го­сло­вен еси.

Усмот­рив Дани­ил, виде куп­но­сто­я­ща тя бла­женне, и умуд­ря­ю­ща Того в Хова­ре, виде­ние, еже виде Гав­ри­и­ле мол­ниезрачне, Миха­и­ла Чино­на­чаль­ни­ка Тому являюща.

Анге­лов настав­ни­ки, Бого­вид­ныя и све­то­нос­ныя, Миха­и­ла и Гав­ри­и­ла наши бла­гия уте­ши­те­ли, и пред­ста­те­ли, и хра­ни­те­ли, вос­хва­лим верою велегласно.

Кра­сен и все­бла­го­ле­пен, и Бого­ви­ден сый, вождь паче ума неве­ще­ствен­ных духов был еси, Миха­и­ле све­то­зар­ней­ший, с ними убо о всех нас молися.

Бого­ро­ди­чен: Ума вели­ка­го истин­но Сло­во Прис­но­сущ­ное, Дево, в Тя неиз­гла­го­лан­но и страш­но все­лив­ша­ся, видя, возо­пи Гав­ри­ил Архан­гел: радуй­ся, Пре­сто­ле Высо­чай­ша­го, Благословенная.

Песнь 8

Ирмос: Изба­ви­те­лю всех Все­сильне, посре­де пла­мене бла­го­че­ство­ва­шия, сниз­шед оро­сил еси, и научил еси пети: вся дела бла­го­сло­ви­те, пой­те Господа.

Мыс­лен­ных без­те­лес­ных Чино­на­чаль­ник, молит­вен­ник спа­си­те­лен, Боже­ствен Божий слу­жи­тель, Миха­и­ле, пока­зал­ся еси, поя непре­стан­но: вся дела бла­го­сло­ви­те, пой­те Господа.

Све­тиль­ни­ка два все­свет­лая, Миха­и­ле и Гав­ри­и­ле Архан­ге­ли, Три­светла­го Боже­ства сиянь­ми тварь про­све­ща­ю­щии, лютых мглу отгоняете.

Яко добрии корм­чии Архан­ге­ли, ко при­ста­ни­щу Боже­ствен­ныя воли душев­ный корабль мой спа­сай­те, от бури гре­хов пад­ший и бедствующий.

Бого­ро­ди­чен: Неве­сто­кра­си­тель, Боже­ствен­ный Архан­гел, пред­став, при­гла­ша­ше Тебе, еже радуй­ся, Неве­сто Божия Без­не­вест­ная, Анге­лов Сла­во и чело­ве­ков Спа­се­ние и Ограждение.

Песнь 9

Ирмос: Ева убо неду­гом пре­слу­ша­ния клят­ву все­ли­ла есть, Ты же, Дево Бого­ро­ди­це, про­зя­бе­ни­ем чре­во­но­ше­ния миро­ви бла­го­сло­ве­ние про­цве­ла еси: тем Тя вси величаем.

Се бла­го­ле­пие тво­е­го Архан­ге­ле, Боже­ствен­на­го хра­ма оси­я­ю­щее, све­то­зар­ным тво­им при­сут­стви­ем, чудес мол­нии испу­ща­ет, и тмы неду­гов все­гда отго­ня­ет Боже­ствен­ною благодатию.

Яко сопруг кра­сен, и лепо­тен суще, Вла­дыч­ним пове­ле­ни­ем, сущим на зем­ли слу­жи­те Архан­ге­ли, от лютых изы­ма­ю­ще, и всем про­све­ще­ние посы­ла­ю­ще спа­си­тель­ное, Боже­ствен­ным Духом.

Днесь раду­ют­ся с нами без­те­лес­нии Боже­ствен­нии уми, вос­пе­ва­е­ма, видя­ще сего от всех, вели­ка­го и светла­го Архи­стра­ти­га, и любо­вию с нами празд­ну­ют, Жиз­но­дав­ца величающе.

Боже­ствен­ная дво­и­це, и све­то­зар­на, Архан­ге­ли, Миха­и­ле все­честне и Гав­ри­и­ле пре­п­ро­слав­ленне, Тро­и­це Чест­ней пред­сто­я­ще, пре­гре­ше­ний вины и муки хва­ля­щия вас избавите.

Бого­ро­ди­чен: Глас Тебе Боже­ствен­на­го Гав­ри­и­ла при­но­сим радост­но и взы­ва­ем: радуй­ся раю, дре­во посре­де жиз­ни име­яй, Пре­чи­стая, Пре­слав­ная Сло­ва Пала­то. Радуй­ся, Дево Всенепорочная.

Святой Архангел Михаил, защити нас в день брани : Памятная проповедь Воскресенье 2021

Опубликовано автором amalarius в разделе Молитвы, Святые и Ангелы, Проповеди

Ноябрь — это Месяц Мертвых, когда мы смотрим в последние дни. В прошлое воскресенье также было первое публичное богослужение в честь Дня памяти в Дэвидсон-Мейнс, когда я был ректором, и я был рад, что меня попросили возглавить его. Тем утром в нашей церкви я читал воскресные чтения («Правильные 33» для фанатов лекций), а не ко Дню памяти. Представляя Михаила Архангела, они казались очень уместными. Я давно питаю преданность святому Михаилу, люблю его храмы на высотах, где близко небо и близка духовная битва. Одно из лучших изображений Святого Михаила, которое я видел, находится в часовне на горе Святого Михаила в Корнуолле. Он был заказан четвертым лордом Сент-Леваном и создан Лин Констебл Максвелл в 1919 году.

89. На ней изображен архангел, низвергший сатану, держащий свой меч в виде креста и предлагающий падшему ангелу руку, чтобы помочь ему подняться – предложение отвергается. Это богословски интересно. Я не коснулся этого в проповеди ниже, но это усиливает убежденность в том, что нам нужно призывать святого Михаила в эти кризисные времена. Проповедь заканчивается великой молитвой Папы Льва XIII, бескомпромиссной и мощной, которой нам следует часто молиться.

+ «В то время восстанет князь Михаил великий, и наступит время скорби»

Слова из нашего первого чтения, мы используем сбор и чтения для воскресенья, а не для воскресенья памяти, и они на самом деле более уместны. У пророка Даниила евреи находятся в плену и ждут будущего освобождения, и это пророчество о том, что Архангел Михаил, Князь Воинств Небесных, вмешается в беспрецедентное время войны и страданий. В Новом Завете Иисус снова направляет нас к «войнам и слухам о войнах», когда «народ восстанет против народа», и великий храм в Иерусалиме, которым восхищались ученики, будет разрушен и сровнен с землей — подобно городу во Франции на западе.

Фронт или Хиросима и Нагасаки. Надежда, да. Но не освобождение от «времени скорби».

Сегодня воскресенье памяти, когда мы вспоминаем погибших в двух мировых войнах и молимся за мир. По мере того, как Великие войны уходят в прошлое и те, кто их помнит, отпадают, время страданий, однако, все еще остается. Для многих это связано с беспорядками в Северной Ирландии, на Фолклендах, в Ираке и Афганистане. Сегодня мы вспоминаем и их.

«В то время восстанет великий князь Михаил». Нам нужны ангелы во «время скорби» — и иногда они приходят. Это пространство между Воскресением Христовым и Концом есть время ангелов. Иногда они маскируются под нашего соседа, иногда они предстают во славе. Возможно, вы знаете историю об Ангеле Монса. 19 августа14 сентября сильно превосходящий по численности британский экспедиционный корпус сдерживал немцев у Монса как раз достаточно долго для организованного отступления. Ходили слухи, что войска видели средневековых лучников или призрачную кавалерию, сражающихся вместе с ними, и ангела в небе, защищающего их.

У каждого из нас есть семейные или личные связи с теми, кого мы помним сегодня. Возможно, именно поэтому День памяти захватил общественное воображение Британии в последние годы. В Падстоу, где я был ректором, весь город вышел в День памяти, заполнил церковь и церковный двор, а потом подошел к Военному мемориалу. В приходском доме у нас на стене висит фотография моего прадеда Уильяма Холмса в форме на коне, он был отравлен газом на Западном фронте, но выжил – просто. Кого вы сегодня вспоминаете?

Мой дедушка служил в 8-й -й армии в пустыне Северной Африки во время Второй мировой войны, и мне нравились его рассказы, когда я был маленьким. Недавно я услышал историю о битве при Эль-Аламейне, которая произошла вокруг деревни, названной в честь Святого Менаса. Немцы побеспокоили святого, который явился и атаковал их ряды множеством верблюдов и помог союзникам победить. Что бы вы об этом ни думали, это опять-таки небесная помощь в час скорби – часть поля битвы впоследствии была отдана поместной Церкви.

«В то время восстанет великий князь Михаил». Шотландский национальный военный мемориал в Эдинбургском замке построен на месте древней часовни Святого Михаила, а в его центре находится большая статуя Святого Михаила работы Алисы Мередит Уильямс. Национальный военный мемориал — мощное место, сильно отличающееся от Кенотафа в Лондоне. Это хранилище воспоминаний и страданий, стремящихся к миру. Когда мы помним и видим опустошение войны, можем ли мы искать надежду? После церкви у дверей часто бывают хорошие разговоры. На прошлой неделе меня спросили, есть ли надежда для мира перед лицом климатического кризиса и нежелания политиков давать что-либо, кроме обещаний. И передо мной стояла задача оправдать духовенство, которое говорило о надежде без всякого реального оправдания. Я чувствовал себя как один из священников Израиля перед разрушением Иерусалима перед пророком Иеремией. Как вы можете говорить о надежде с евреем в Варшаве в 1942? Мадагаскарцу, у которого снова неурожай и чьи дети голодают.

Нет никакой гарантии мира на земле, предотвращения голода, кризиса мигрантов и войн за воду и другие ресурсы, поскольку земля нагревается по мере того, как планета нагревается. Никакой гарантии, что вы избежите появления нового Гитлера или Сталина, не так много превращений перековки мечей в орала или баллистических ракет в стиральные машины. Впереди еще времена мучений. Но мы по-прежнему призваны надеяться и бороться за общее благо, работать за мир и справедливость, за мир, в котором дети не голодают. Читая Библию, создается впечатление, что все БУДЕТ хорошо, но только не в этом мире. В нем содержится наше видение Нового Неба и Новой Земли, где лев ляжет с ягненком.

Мы призваны внести свою лепту здесь, на земле, работать во имя того, что непреходяще: любви, мира и справедливости. Но «время скорби» еще с нами на земле. Помня о тех, кто умер, молитесь за тех, кто все еще несет боль войны и утраты, и будьте готовы вести добрую борьбу за то, что претерпевает; помолимся за всех посреди конфликта, чтобы «Михаил Великий Князь восстал» и дал вкусить утешения и победы Божией в Иисусе Христе, Господе нашем.

‘Святой Архангел Михаил, защити нас в день брани. Будь нашей силой против лукавства и сетей дьявола, да упрекнет его Бог, мы смиренно молим. И да низвергнешь ты, Князь Небесного Воинства, силой Божией в ад сатану и всех злых ангелов, скитающихся по миру на погибель душ. Аминь».  

Нравится:

Нравится Загрузка…

Добавьте постоянную ссылку в закладки.

МИХАИЛЬМАС — 29 сентября 2023 г.

Михайлов день отмечается 29 сентябрякаждый год. Михайлов день празднуется в честь трех архангелов: ангела Михаила, ангела Гавриила и ангела Рафаила. На Михайлов день семьи проводят день за добрыми делами, танцами, пением, а в конце дня делят пир со свежеиспеченным хлебом, жареным гусем, фаршированным картофелем, овощами и зеленью. Это также сезон для сбора ежевики с друзьями и семьей!

История Михайлова дня

Михайлов день также называют праздником Архангелов, праздником святых Михаила, Гавриила и Рафаила, праздником святого Михаила и всех ангелов. Он отмечается римско-католической и англиканской церквями и впервые был отмечен в Европе.

Михайлов день впервые праздновался в 5 веке, когда была построена базилика в честь Ангела Михаила на Виа Салариа, дороге в нескольких милях от Рима. Празднование началось накануне события, то есть 29 сентября. С тех пор 29 сентября — это день, посвященный Ангелу Михаилу и другим архангелам.

В Средние века Михайлов день считался Святым Днем Повиновения, но в 18 веке эта традиция была отменена. Мероприятие также ознаменовало окончание урожайного года. В Ирландии и Англии Михайлов день ознаменовал конец квартала, посвященного судебным, финансовым и академическим вопросам.

С поздравлением «May Michaelmas féinín on you» на устах ирландцы отправляются в паломничество к святым колодцам, связанным со Святым Михаилом, и пьют из них. Они также дают бедным в память о добрых делах ангелов. Если бы вы родились в этот день в ту эпоху, вас бы назвали Михаилом.

До конца дня надо собрать и съесть ежевику, потому что считается, что в день, когда Святой Михаил изгнал дьявола с небес, он угодил в куст ежевики, на который плюнул и проклял. В эти дни Михайлов день празднуется посещением мессы, пированием с близкими, переодеванием и добрыми делами.

Хронология Михайлова дня

V век

Церковь Святого Михаила

Базилика построена в честь Святого Михаила.

1752

Новая дата Михайлова дня

Дата Михайлова дня изменяется, когда принимается григорианский календарь.

18 век

Обязанности: не в этот день

Традиция Священного Дня Обязательств прекращена.

19 век

Нет больше часа беззакония

Традиция, по которой людей нельзя было арестовывать в течение часа в понедельник после Михайлова дня, отменена.

Михайлов день

Часто задаваемые вопросы s

Является ли Михайлов день языческим праздником?

Нет, Михайлов день — христианский праздник, отмечаемый в основном римско-католическими и англиканскими церквями по всему миру.

Обязательно ли есть гусей на Михайлов день?

Достать гусей может быть сложно, но это не мешает праздновать! Вы можете импровизировать с любой птицей на ваш выбор.

Что такое Михайловская маргаритка?

На Михайлов день цветет всего несколько цветов. Один из них называется Михайловской маргариткой (также называемой астрами) и означает праздник.

Как отпраздновать Михайлов день

  1. Приготовить пир

    Побалуйте своих друзей и семью вкусным пиром из фаршированного гуся, пирогов, салатов и вкусных гарниров.

  2. Съешьте немного ягод

    Собираете ли вы их, едите, пьете или печете с ними, что бы вы ни делали, наслаждайтесь ежевикой вместе со своими близкими!

  3. Будьте ангелом

    Прославляйте добрых ангелов, делая добрые дела — даже для тех, кого вы не знаете.

5 Умопомрачительные факты о Михайлов день

  1. Королевский сын и гусь

    Сын ирландского короля, подавившийся гусиной костью, был оживлен Святым Патриком, сделав гуся ключевым продуктом на Михайлов день.

  2. Кольцо в пироге

    Если вы найдете кольцо в пироге на Михайлов день, это означает, что вы скоро выйдете замуж в Ирландии.

Leave a Reply

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *