Преподобный Агапи́т Печерский, врач безмездный
Кондак 1
Избранный учениче великаго учителя преподобнаго и богоноснаго отца нашего Антония дивный подражателю жития его святаго, святче отче Агапите, песнью восхвалим тя с любовию заступника нашего; ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, молися выну о спасении нас грешных, от всяких бед избавляя зовущих ти:
Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.
Икос 1
Ангелов любезную чистоту от юности твоея возлюбил, блаженне Агапите, к добродетелей подвижнику, преподобному Антонию притекл еси, и от него во иночество облеченный, подражатель ревностный подвигов его был еси; темже славим тя воззвании сими:
Радуйся, богоноснаго Антония добродетелей и даров наследниче.
Радуйся, на высоту совершенства духовнаго возшедый.
Радуйся, молитвами усердными дар врачевания и чудотворения от Господа получивый.
Радуйся, из глубины души воздыханиями чистоту душевную стяжавый.
Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.
Кондак 2
Видев Всевидец Господь благое души твоея изволение, блаженне Агапите, еже поработати Ему безленостно, внуши преподобному Антонию благословити тя на жестокое и острое в пещернем затворе житие. Ты же благословение святое с верою прием, в пещере покой вечный обрел еси Единому Богу работая в пениих, бдениих и пощениих немолчно воспевая Ему: Аллилуиа.
Икос 2
Разумев преподобный Антоний произволение Божие возсияти в сем иноце вельми благоугодным начинаниям и душевноспасительным намерениям, изобильно насытил духовною сладостию и в добродетелех укрепил есть, чесо ради вопием ему таковая:
Радуйся, преподобнаго Антония нравы себе усвоивый.
Радуйся, тою житию усердно поревновавый.
Радуйся, сыновью любовь к нему стяжавый.
Радуйся, и от него зело возлюбленный.
Радуйся, самовидче его подвигов.
Радуйся, во врачевании недугов ему споспешествующий.
Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.
Кондак 3
Силою Божиею укрепляемый, святе Агапите, великия иноческия труды подъял еси, да благословит дело рук твоих во славу имени Его святаго на спасение и врачевание всех с верою и надеждою к тебе притекающих и неленостно возносящих песнь Пресвятей Троице: Аллилуиа.
Икос 3
Имея помысел чист и непорочну совесть и памятуя рекшаго: «Болен бе и посетите Мене: понеже сотвористе единому от сих братий Моих меньших — Мне сотвористе…» недугующих иноков под свой покров отечески приемля, якоже родители чада своя, утешал еси, отраду своим попечением подающе, и отеческою ласкою тяжесть болезни облегчающе, молитвою с одра болезни воздвигал еси. Сего ради приими от нас богохваления таковая:
Радуйся, в добродетелех богоискусный подвижниче.
Радуйся, во Христе всю братию монашескую возлюбивый.
Радуйся, недужных иноков смиренный и неусыпный служителю.
Радуйся, за подвиги временнаго жития покой вечный обретший.
Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.
Кондак 4
Бурю многомятежнаго житейскаго моря безбедно прошел еси блаженне, и в пристань безстрастия достигл еси, окормляем заповедями Христа Бога яже быша светильник ногама твоима и свет стезям твоим. Темже ныне в горних обителех водворяешися, сладце поя Триединому Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше мысли о благоугоднем житии твоем, блаженне Aгапите, прихождаху к тебе: ови послушати поучений твоих, ови исцелений от различных недугов прияти, ихже ты с отеческою любовию приемля, руководствовал еси ко спасению, отгоняя всяк недуг и всяку немощь. Сего ради мы прибегаем к тебе, великому помощнику и целителю, славяще тя сице:
Радуйся, безмолвия любителю, обитель подвиги своими украсивый.
Радуйся, спасения многих душ человеческих виновниче.
Радуйся, болезнующих грехми врачу благоискусный.
Радуйся, воине Христов, полки невидимых врагов победивый.
Радуйся, ближняя твоя искренне возлюбивый.
Радуйся, спасению их душевному и исцелению телесному усердно послуживый.
Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.
Кондак 5
Боготечное светило быв угодник Божий, всех к Солнцу Правды — Христу путеводил еси примером жития твоего святаго; иже все бысть посвящено на служие Богу и ближним твоим: нищая и убогая милостиво питал еси. Темже блаженство милостивых унаследовал еси, и со святыми поеши вечно хвалебную песнь: Аллилуиа.
Икос 5
Видим тя, блаженне отче Агапите, достигшаго в меру мужа совершенна о Христе и преисполненна дарований Божественных в Евангелии Христове обетованных верным последователем Бога Слова. Темже, чудящеся твоим подвигом, поем ти хвалебно:
Радуйся, в глубине сердца бисер драгий Господа Иисуса Христа обретый.
Радуйся, имя Его Божественное, во устех и в сердце своем выну имевый.
Радуйся, на земле алкавый и жаждавый, ныне же нетленныя пищи на небеси насыщаяйся.
Радуйся, нищету хранивый, нищих от глада избавляяй.
Радуйся, иго Христово благое и легкое искренне возлюбивый.
Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.
Кондак 6
Проповедник быв житием твоих Евангельских добродетелей, отче блаженне, плоть твою постом и молитвою поработил еси, и во славу Божию пожил еси; лучами своих подвигов всезлобнаго врага армянина нечестиваго, завистию и гневом палимаго, и своими злостными ухищрениями веселящагося, не токмо посрамил еси, но и к свету Христовой истины привел еси, поучая за все благодарити и славословити Господа, поя Ему: Аллилуиа.
Икос 6
Возсияв в пещере святыя обители сия, яко богоносное светило, блаженный Агапите, светом добрых дел и врачеваний, умилил еси души и сердца человеков, а нечестиваго врача и завистника и его безстудное безумие посрамил еси. Тем убо святому и блаженному угоднику сему умильно зовем:
Радуйся, врачевание нечестиваго армянина посрамивый.
Радуйся, обреченнаго на смерть тем же армянином недугующаго со одра болезни воздвигнувый.
Радуйся, осужденнаго на смерть и напоеннаго смертным ядом, чудесно исцеливый и от смерти избавивый.
Радуйся, испивый смертный яд от врага, и по слову Господню: «Аще что и смертное испиют, не повредит им» — живот невредимый сохранивый.
Радуйся, злобу и коварство врагов своих посрамивый.
Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.
Кондак 7
Хотение единое имел еси, блаженне отче, еже Богу угождати и спасению душевному и здравию телесному ближних твоих благочестно служити, темже келлия твоя пещерная бысть врачебница благоотишная всякому человеку — нищему и богатому, князю и убогому. Ты же единое в сердце имея: «Всем вся бысть», врачевал не взирая на лица, призывая вкупе с сердцем и усты немолчно возглашати Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго тя чудотворца великаго познаша славный князь Владимир Мономах, на одре болезни возлежащ, пребывая при кончине своей, слезно молил еси блаженнаго Агапита притекти и исцелити его, но той, монашеский обет соблюдая, николиже стен обители оставляти посла зелие от трапезы своея, и князь вкусив ею, здрав восташа. Таковой силе твоего чудотворения и нелицеприятия дивящеся, вопием ти хвалебно:
Радуйся, крине пещернаго прозябения.
Радуйся, мира Христова благоухание.
Радуйся, не скрывый талант врачевания, тебе Домовладыкою врученный.
Радуйся, ради сильных мира сего обета иноческаго не нарушивый.
Радуйся, славы ради высшего звания славу человечскую ни во чтоже вменивый.
Радуйся, Великаго князя Владимира Мономаха с одра смертнаго недуга былием, тобою благословенным и молитвою подъял еси.
Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.
Кондак 8
Странника и пришельца в мире сем помышлял еси себе быти, Агапите блаженне, темже о богатстве земнем всякое попечение отложил еси. Всякое стяжание суетное возбраняя, приходящих к нему разделяти достояние свое с нищей братией, и в их лице самому Христу служити поучал еси, немолчно воспевая хвалебную песнь: Аллилуиа.
Икос 8
Весь в Бозе быв, отче блаженне, о Бозе и угождении Ему присно призывал еси, умоляя ничтоже предпочитати паче любве Христовы и памятуя реченное Христом: «Не собирайте себе сокровища, идеже моль и ржа истребляют, а собирайте себе сокровища на небеси», не пожелал ради благ временных лишитися благ вечных, отвергал еси вся дары тебе князем приносимыя, поучая роздати их нищей братии и убогим. Тем же и мы таковое твое нищелюбие восхваляя зовем ти сице:
Радуйся, нищету паче богатства возлюбивый.
Радуйся, мзду за свое врачевание отвергая и раздати ю нищим и убогим повелевая.
Радуйся, блаженство нищих унаследовавый.
Радуйся, последния укрухи хлеба твоего с неимущими разделяти поучавый.
Радуйся, любовь к Богу любовию к ближним своим свидетельствовавый.
Радуйся, похвалами молитвенными до днесь в обители Киево-Печерской Лавры зело почитаемый.
Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.
Кондак 9
Всем приходившим в обитель молитв и врачевания ради, блаженне отче, дивно бысть видети тебе, нищетно в келлии твоей пребывающаго, обаче ты всех равною любовию принимал еси, коемуждо слово душевное или исцеление сотворял еси, научая всех пети виновнику всех Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Витии многовещаннии не возмогут достойно воспети подвиги чудотворений твоих, блаженне Агапите, мы же таковым подвигом дивящеся, дерзаем венчати тебе, аще и недостойнии, похвалами таковыми:
Радуйся, на скрижалях сердца твоею Закон Христов написавый.
Радуйся, от глубины сердечныя, добрая и душевноспасительная наставления человеком износивый.
Радуйся, пещерный гражданине, грады и веси наполнивый славою твоих чудотворений.
Радуйся, Богом возлюбленный и ближними твоими благословляемый.
Радуйся, образ совершенства о Христе в себе явивый.
Радуйся, иго Христово благое и легкое искренне возлюбивый.
Радуйся, Aгапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.
Кондак 10
Спасения надежу стяжал еси при исходе твоем, блаженне отче Агапите, и яко пшеница зрелая во время пожатия, кончиною благою преселился еси в день, тебе заранее предуказанный Господом, во обители горняя, прияти мзду от руки праведнаго Мздовоздаятеля Христа, иже вчини душу твою со духи святых, немолчно возглашающих пред престолом славы Его победную песнь: Аллилуиа.
Икос 10
Царя Небеснаго Христа верный раб и последователь был еси, отче Агапите, темже по неложному Его глаголу: «Идеже есмь Аз, ту и слуга Мой будет», мы чтуще тя, сердцем несумненно, яко ты со Христом во обителех блаженства вечнаго водворяешися и радости нетленныя наслаждаешися, яко истинный Того угодник: от нас же слышиши благохваления сия:
Радуйся, предсказания нечестиваго армянина о твоей смерти посрамивый.
Радуйся, о дне твоей блаженной кончины oт Господа возвещенный.
Радуйся, душу твою в руце Господа радостно предавый.
Радуйся, откровенным лицем славу Трисиянного Божества созерцавый.
Радуйся, телом смертным в обители погребенный.
Радуйся, душею безсмертною к Сиону горнему воспаривый.
Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.
Кондак 11
Пение Пресвятей Богородице приносиши, блаженне отче наш Агапите, и об обители нашей святей и подвизающихся в ней, и о всех с любовию к тебе притекающих присно ходатайствуеши, прося мира свыше и благопоспешения всем возносящим достодолжная похвалы Триединому Богу, воспевая Ему: Аллилуиа.
Икос 11
Светильника тя добрых дел, блаженне отче, исповедуем быти и прославляем прославльшаго тя Господа, иже чудесы многими мощи твоя ознаменована: струй бо исцелений благодатных источаеши от них недужным, и подвизаеши верныя вопити тебе:
Радуйся, земный ангеле и небесный человечe.
Радуйся, безмезднаго врачевания источниче.
Радуйся, мира многоцелебнаго преисполненный фиале.
Радуйся, от раки твоея святыя исцеления обильно пoдаваяй.
Радуйся, скорбящих утешителю.
Радуйся, унывающих ободрителю.
Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.
Кондак 12
Благодать Господню испроси нам, отче Агапите, почитающим с любовию святую память твою и усердно притекающим к честней раце мощей твоих, от неяже чудесныя исцеления подаеши недужным. Темже тебе, чудотворения даром от Бога прославленному, прилежно молимся: исцели наша недуги душевныя и телесныя и помози нам предстательством твоим спасение вечное получити, да вкупе тобою воспоем Дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще подвиги твоя, блаженне отче, ублажаем равноангельское житие твое, дивимся чудотворениям твоим, молитвенно почитаем святую память твою, и припадающе к раце мощей твоих, умильно взываем:
Радуйся, Пресвятыя Богородицы достойный предстателю.
Радуйся, пещерожителей славо и похвало.
Радуйся, святыя обители сея, вкупе с Антонием и Феодосием присное охранение.
Радуйся, подвизающихся в ней благонадежное заступление.
Радуйся, приходящих в ню на поклонение благий предстателю.
Радуйся, почитающих память твою небесный покровителю.
Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю.
Кондак 13
О преблаженне отче Агапите! Ты горе на небеси, мы же долу на земли, удаленныя от тебе не толико местом, колико греховною нечистотою нашею, обаче дерзаем приносити тебе сие малое похвальное пение, еже милостивно прием, моли Господа и Владыку нашего избавити нас погибели вечныя и сподобити блаженства святых, вопиющих Ему хвалебную песнь: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитва преподобному Агапиту, врачу Печерскому
О всеблаженне Агапите, земный Ангеле и небесный человече! Припадаем к тебе с верою и любовию и молим ти ся прилежно: яви нам смиренным и грешным святое свое заступление; се бо грех ради наших не имамы свободы чад Божиих просити о потребах наших Господа и Владыку нашего, но тебе, молитвенника благоприятнаго, к Нему предлагаем и просим тя со усердием многим: испроси нам от благости Его благопотребная дары душам и телесем нашим, веру праву, любовь ко всем нелицемерну, в злостраданиих терпение, тяжкими болезнями одержимым — от недугов исцеление, под бременем скорбей и напастей неудобоносимых падающих и жития своего отчаявшихся твоими молитвами получити скорое облегчение и избавление. Не забуди, блаженне отче, и обитель сию святую, присно тя чтущую, но соблю
Агапит Печерский — Википедия
Материал из Википедии — свободной энциклопедии
Текущая версия страницы пока не проверялась опытными участниками и может значительно отличаться от версии, проверенной 12 июня 2019; проверки требует 1 правка. Текущая версия страницы пока не проверялась опытными участниками и может значительно отличаться от версии, проверенной 12 июня 2019; проверки требует 1 правка. В Википедии есть статьи о других людях с именем Агапит.Агапи́т Пече́рский (Безме́здник) (? — 1 июня 1095) — инок Киево-Печерского монастыря, врач безмездный.
Святой Русской православной церкви, почитается в лике преподобных, память совершается 14 июня (1 июня по юлианскому календарю) и 11 октября (28 сентября по Юлианскому календарю — Собор преподобных отцов Киево-Печерских Ближних пещер).
Согласно Киево-Печерского патерика Агапит был родом из Киева, принял монашеский постриг в Киево-Печерском монастыре ещё при жизни преподобного Антония (т.е. не позднее 1073 г.).
Агапит, считающийся первым лекарем (врачом) Киевской Руси, прославился своей безмездной помощью больным, приобрёл большую известность исцелением трудно больных посредством молитвы и вареного былия (трава), которое давал больному. Согласно житию, исцелил черниговского князя — Владимира Мономаха.
Имевший большую практику и враждовавший с Агапитом врач-армянин увидев многие исцеления посредством молитвы, перешёл в православие и принял монашество. Мощи Агапита почивают в Антониевых (Ближних) пещерах Киево-Печерской лавры.
Местная канонизация Агапита относится ко времени составления Киево-Печерского патерика (первая треть XIII века), общецерковное почитание началось после разрешения Святейшего Синода во второй половине XVIII века включать в общецерковные месяцесловы имена ряда киевских святых. Однако в современном Типиконе Русской Православной Церкви память преподобного Агапита не отмечена.
Агапит Печерский — древнерусский лекарькто такой, чем был известен этот монах, врачеватель безмездный, биография преподобного, свидетельства о личных качествах, акафист, иконы, храм
Акафист преп.Агапиту Печерскому
Кондак 1.
Избра́нный учениче́ вели́каго учи́теля, преподо́бнаго и богоно́снаго отца́ на́шего Анто́ния, и ди́вный подража́телю жития́ его́ свята́го, свя́те о́тче Ага́пите, пе́снию восхва́лим тя́ с любо́вию, засту́пника на́шего; ты́ же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, моли́ся вы́ну о спасе́нии на́с, гре́шных, от вся́ких бе́д избавля́я зову́щих ти́:
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
И́кос 1.
А́нгелов любе́зную чистоту́ от ю́ности твоея́ возлюби́в, блаже́нне Ага́пите, к доброде́телей подви́жнику, преподо́бному Анто́нию прите́кл еси́ и, от него́ во и́ночество облече́нный, подража́тель ре́вностный по́двигов его́ бы́л еси́; те́мже сла́вим тя́ воззва́нии си́ми:
Ра́дуйся, богоно́снаго Анто́ния доброде́телей и даро́в насле́дниче; ра́дуйся, на высоту́ соверше́нства духо́внаго возше́дый.
Ра́дуйся, моли́твами усе́рдными да́р врачева́ния и чудотворе́ния от Го́спода получи́вый; ра́дуйся, из глубины́ души́ воздыха́ньми чистоту́ душе́вную стяжа́вый.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 2.
Ви́дев Всеви́дец Госпо́дь благо́е души́ твоея́ изволе́ние, блаже́нне Ага́пите, е́же порабо́тати Ему́ безле́ностно, внуши́ преподо́бному Анто́нию благослови́ти тя́ на жесто́кое в пеще́рнем затво́ре житие́. Ты́ же, благослове́ние свято́е с ве́рою прие́м, в пеще́ре поко́й ве́чный обре́л еси́, Еди́ному Бо́гу рабо́тая в пе́ниих, бде́ниих и поще́ниих, немо́лчно воспева́я Ему́: Аллилу́иа.
И́кос 2.
Разуме́в преподо́бный Анто́ний произволе́ние Бо́жие возсия́ти в се́м и́ноце вельми́ благоуго́дным начина́нием и душеспаси́тельным наме́рением, изоби́льно насы́тил духо́вною сла́достию и в доброде́телех укрепи́л еси́, сего́ ра́ди вопие́м ему́ такова́я:
Ра́дуйся, преподо́бнаго Анто́ния нра́вы себе́ усво́ивый; ра́дуйся, того́ житию́ усе́рдно поревнова́вый.
Ра́дуйся, сыно́вню любо́вь к нему́ стяжа́вый; ра́дуйся, и от него́ зело́ возлю́бленный.
Ра́дуйся, самови́дче его́ по́двигов; ра́дуйся, во врачева́нии неду́гов ему́ споспешеству́ющий.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 3.
Си́лою Бо́жиею укрепля́емый, свя́те Ага́пите, вели́кия и́ноческия труды́ подъя́л еси́; сего́ ра́ди благослови́ся де́ло руку́ твое́ю во сла́ву и́мени Госпо́дня на спасе́ние и врачева́ние все́х, с ве́рою и наде́ждою к тебе́ притека́ющих и неле́ностно вознося́щих пе́снь Пресвяте́й Тро́ице: Аллилу́иа.
И́кос 3.
Име́я по́мысл чи́ст и непоро́чну со́весть и па́мятуя Ре́кшаго: «Бо́лен бе́х, и посети́сте Мене́… поне́же сотвори́сте еди́ному си́х бра́тий Мои́х ме́нших, Мне́ сотвори́сте», неду́гующих и́ноков под сво́й покро́в оте́чески прие́мля, я́коже роди́тели ча́да своя́, утеша́л еси́, отра́ду свои́м попече́нием подаю́ще и оте́ческою ла́скою тя́жесть боле́зни облегча́юще, моли́твою с одра́ боле́зни воздвиза́л еси́. Сего́ ра́ди приими́ от на́с благохвале́ния такова́я:
Ра́дуйся, в доброде́телех благоиску́сный подви́жниче; ра́дуйся, во Христе́ всю́ бра́тию мона́шескую возлюби́вый.
Ра́дуйся, неду́жных и́ноков смире́нный и неусы́пный служи́телю; ра́дуйся, за по́двиги вре́меннаго жития́ поко́й ве́чный обре́тший.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 4.
Бу́рю многомяте́жнаго жите́йскаго мо́ря безбе́дно проше́л еси́, блаже́нне, и в при́стань безстра́стия дости́гл еси́, окормля́емь за́поведьми Христа́ Бо́га, я́же бы́ша свети́льник нога́ма твои́ма и све́т стезя́м твои́м. Те́мже ны́не в го́рних оби́телех водворя́ешися, сла́дце поя́ Триеди́ному Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 4.
Слы́шавше мно́зи о благоуго́днем житии́ твое́м, блаже́нне Aгапите, прихожда́ху к тебе́: о́ви послу́шати поуче́ний твои́х, о́ви исцеле́ний от разли́чных неду́гов прия́ти; и́хже ты́, с оте́ческою любо́вию прие́мля, руково́дствовал еси́ ко спасе́нию, отгоня́я вся́к неду́г и вся́ку не́мощь. Сего́ ра́ди и мы́ прибега́ем к тебе́, вели́кому помо́щнику и цели́телю, сла́вяще тя́ си́це:
Ра́дуйся, безмо́лвия люби́телю, оби́тель Пече́рскую по́двиги свои́ми украси́вый; ра́дуйся, спасе́ния мно́гих ду́ш челове́ческих вино́вниче.
Ра́дуйся, боле́знующих грехми́ врачу́ благоиску́сный; ра́дуйся, во́ине Христо́в, полки́ неви́димых враго́в победи́вый.
Ра́дуйся, бли́жния твоя́ и́скренне возлюби́вый; ра́дуйся, спасе́нию и́х душе́вному и исцеле́нию теле́сному усе́рдно послужи́вый.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 5.
Боготе́чное свети́ло бы́в, уго́дниче Бо́жий, все́х к Со́лнцу Пра́вды – Христу́ путеводи́л еси́ приме́ром жития́ твоего́ свята́го, и́же все́ бы́сть посвяще́но на служе́ние Бо́гу и бли́жним твои́м. Ни́щия и убо́гия ми́лостивно пита́л еси́, те́мже блаже́нство ми́лостивых унасле́довал еси́ и со святы́ми пое́ши ве́чно хвале́бную пе́снь: Аллилу́иа.
И́кос 5
Ви́дим тя́, блаже́нне о́тче Ага́пите, дости́гшаго в ме́ру му́жа соверше́нна о Христе́ и преиспо́лненна дарова́ний Боже́ственных, в Ева́нгелии Христо́ве обетова́нных ве́рным после́дователем Бо́га Сло́ва. Те́мже, чудя́щеся твои́м подвиго́м, пое́м ти́ хвале́бно:
Ра́дуйся, в глубине́ се́рдца би́сер драги́й – Го́спода Иису́са Христа́ – обреты́й; ра́дуйся, и́мя Его́ Боже́ственное во усте́х и в се́рдце свое́м вы́ну име́вый.
Ра́дуйся, на земле́ алка́вый и жа́ждавый, ны́не же нетле́нныя пи́щи на небеси́ насыща́яйся; ра́дуйся, нищету́ храни́вый, ни́щих от гла́да избавля́яй.
Ра́дуйся, и́го Христо́во благо́е и ле́гкое и́скренне возлюби́вый.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 6.
Пропове́дник бы́в житие́м твои́м Ева́нгельских доброде́телей, о́тче блаже́нне, пло́ть твою́ посто́м и моли́твою порабо́тил еси́ и во сла́ву Бо́жию пожи́л еси́; луча́ми свои́х по́двигов всезло́бнаго врага́, армя́нина нечести́ваго, за́вистию и гне́вом пали́маго и свои́ми зло́стными ухищре́ньми веселя́щася, не то́кмо посрами́л еси́, но и к све́ту Христо́вой и́стины приве́л еси́, поуча́я за все́ благодари́ти и славосло́вити Го́спода, поя́ Ему́: Аллилу́иа.
И́кос 6.
Возсия́в в пеще́ре святы́я оби́тели сия́, я́ко богоно́сное свети́ло, блаже́нне Ага́пите, све́том до́брых де́л и врачева́ний умили́л еси́ ду́ши и сердца́ челове́ков, а нечести́ваго врача́ и зави́стника и его́ безсту́дное безу́мие посрами́л еси́. Те́м у́бо тебе́, свято́му и блаже́нному уго́днику, уми́льно зове́м:
Ра́дуйся, врачева́ние нечести́ваго армя́нина посрами́вый; ра́дуйся, обрече́ннаго на сме́рть те́м же армя́нином неду́гующаго со одра́ боле́зни воздви́гнувый.
Ра́дуйся, осужде́ннаго на сме́рть и напое́ннаго сме́ртным я́дом чуде́сно исцели́вый и от сме́рти изба́вивый; ра́дуйся, испи́вый сме́ртный я́д от врага́ и, по сло́ву Госпо́дню: «А́ще что́ и сме́ртно испию́т, не вреди́т и́х», — живо́т невреди́мый сохрани́вый.
Ра́дуйся, зло́бу и кова́рство враго́в свои́х посрами́вый.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 7.
Хоте́ние еди́ное име́л еси́, блаже́нне о́тче, е́же Бо́гу угожда́ти и спасе́нию душе́вному и здра́вию теле́сному бли́жних твои́х благоче́стно служи́ти. Те́мже ке́ллиа твоя́ пеще́рная бы́сть враче́бница благооти́шная вся́кому челове́ку – ни́щему и бога́тому, кня́зю и убо́гому. Ты́ же, еди́ное в се́рдце име́я: «Все́м бы́х вся́», врачева́л еси́, не взира́я на ли́ца, призыва́я все́х вку́пе се́рдцем и усты́ немо́лчно возглаша́ти Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 7.
Но́ваго тя́ чудотво́рца вели́каго позна́ сла́вный кня́зь Влади́мир Монома́х, на одре́ боле́зни возлежа́, пребыва́я при кончи́не свое́й, сле́зно моли́л еси́ тя́ притещи́ и исцели́ти его́. Но ты́, мона́шеский обе́т соблюда́я — николи́же сте́н оби́тели оставля́ти, посла́л еси́ зе́лие от трапе́зы своея́, и кня́зь, вкуси́в его́, здра́в воста́ша. Таково́й си́ле твоего́ чудотворе́ния и нелицеприя́тия дивя́щеся, вопие́м ти́ хвале́бно:
Ра́дуйся, кри́не пеще́рнаго прозябе́ния; ра́дуйся, ми́ра Христо́ва благоуха́ние.
Ра́дуйся, не скры́вый тала́нт врачева́ния, тебе́ Домовлады́кою вруче́нный; ра́дуйся, ра́ди си́льных ми́ра сего́ обе́та и́ноческаго не нару́шивый.
Ра́дуйся, сла́вы ра́ди вы́шняго зва́ния сла́ву челове́ческую ни во что́же вмени́вый; ра́дуйся, Вели́каго кня́зя Влади́мира Монома́ха с одра́ сме́ртнаго неду́га бы́лием, тобо́ю благослове́нным, и моли́твою подъя́л еси́.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 8.
Стра́нника и прише́льца в ми́ре се́м помышля́л еси́ себе́ бы́ти, Ага́пите блаже́нне, те́мже о бога́тстве земне́м вся́кое попече́ние отложи́л еси́. Вся́кое стяжа́ние су́етное возбраня́я, приходя́щих к тебе́ разделя́ти достоя́ние свое́ с ни́щею бра́тиею и в ея́ лице́ Самому́ Христу́ служи́ти поуча́л еси́, немо́лчно воспева́я хвале́бную пе́снь: Аллилу́иа.
И́кос 8.
Ве́сь в Бо́зе бы́в, о́тче блаже́нне, о Бо́зе и угожде́нии Ему́ при́сно поуча́л еси́, умоля́я ничто́же предпочита́ти па́че любве́ Христо́вы и, па́мятуя рече́нное Христо́м: «Не собира́йте себе́ сокро́вища на на земли́, иде́же мо́ль и ржа́ истребля́ют, но собира́йте себе́ сокро́вища на небеси́»,– не пожела́л ра́ди бла́г вре́менных лиши́тися бла́г ве́чных, отверга́л еси́ вся́ да́ры, тебе́ кня́зем приноси́мыя, поуча́я раздава́ти и́х ни́щей бра́тии и убо́гим. Те́мже и мы́, таково́е твое́ нищелю́бие восхваля́я, зове́м ти́ си́це:
Ра́дуйся, блаже́нство ни́щих ду́хом унасле́довавый; ра́дуйся, нищету́ па́че бога́тства возлюби́вый.
Ра́дуйся, мзду́ за свое́ врачева́ние отверги́й и разда́ти ю́ ни́щим и убо́гим повеле́вый; ра́дуйся, после́дния укру́хи хле́ба своего́ с неиму́щими разделя́ти поуча́вый.
Ра́дуйся, любо́вь к Бо́гу любо́вию к бли́жним свои́м свиде́тельствовавый; ра́дуйся, похвала́ми моли́твенными до дне́сь в оби́тели Пече́рской зело́ почита́емый.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 9.
Все́м приходи́вшим в оби́тель моли́тв и врачева́ния ра́ди, блаже́нне о́тче, ди́вно бы́сть ви́дети тебе́, ни́щетно в ке́ллии твое́й пребыва́ющаго, оба́че ты́, все́х ра́вною любо́вию прие́мля, коему́ждо сло́во утеше́ния или́ исцеле́ние подава́л еси́, науча́я пе́ти вино́внику все́х благи́х Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 9.
Вити́я многовеща́нныя не возмо́гут досто́йно воспе́ти по́двиги и чудотворе́ния твоя́, блаже́нне Ага́пите, мы́ же, таково́му житию́ твоему́ дивя́щеся, дерза́ем венча́ти тебе́, а́ще и недосто́йнии, похвала́ми таковы́ми:
Ра́дуйся, на скрижа́лех се́рдца твоего́ Зако́н Христо́в написа́вый; ра́дуйся, от глубины́ серде́чныя до́брая и душеспаси́тельная наставле́ния челове́ком износи́вый.
Ра́дуйся, пеще́рный граждани́не, гра́ды и ве́си напо́лнивый сла́вою твои́х чудотворе́ний; ра́дуйся, Бо́гом возлю́бленный и бли́жними твои́ми благословля́емый.
Ра́дуйся, о́браз соверше́нства о Христе́ в себе́ яви́вый; ра́дуйся, и́го Христо́во, благо́е и ле́гкое, и́скренне возлюби́вый.
Ра́дуйся, Aгапите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 10.
Спасе́ния наде́жду стяжа́л еси́ при исхо́де твое́м, блаже́нне о́тче Ага́пите, и я́ко пшени́ца зре́лая, во вре́мя пожа́тия, кончи́ною благо́ю пресели́лся еси́ в де́нь, тебе́ пре́жде ука́занный Го́сподом, во оби́тели го́рния, прия́ти мзду́ от руки́ пра́веднаго Мздовоздая́теля Христа́, И́же вчини́ ду́шу твою́ со ду́хи святы́х, немо́лчно возглаша́ющих пред Престо́лом сла́вы Его́ побе́дную пе́снь: Аллилу́иа.
И́кос 10.
Царя́ Небе́снаго Христа́ ве́рный ра́б и после́дователь бы́л еси́, о́тче Ага́пите, те́мже по нело́жному Его́ глаго́лу: «Иде́же е́смь А́з, ту́ и слуга́ Мо́й бу́дет», мы́, чту́ще тя́, ве́руем несумне́нно, я́ко ты́ со Христо́м во оби́телех блаже́нства ве́чнаго водворя́ешися и ра́дости нетле́нныя наслажда́ешися, я́ко и́стинный Того́ уго́дник; от на́с же слы́шиши благохвале́ния сия́:
Ра́дуйся, предсказа́ния нечести́ваго армя́нина о твое́й сме́рти посрами́вый; ра́дуйся, о дне́ твоея́ блаже́нныя кончи́ны oт Го́спода извеще́нный.
Ра́дуйся, ду́шу твою́ в ру́це Го́спода ра́достно преда́вый; ра́дуйся, открове́нным лице́м сла́ву Трисия́ннаго Божества́ созерца́яй.
Ра́дуйся, те́лом сме́ртным в пеще́ре погребе́нный; ра́дуйся, душе́ю безсме́ртною к Сио́ну го́рнему воспари́вый.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 11.
Пе́ние Пресвяте́й Богоро́дице прино́сиши, блаже́нне о́тче на́ш Ага́пите, о оби́тели твое́й святе́й и подвиза́ющихся в не́й, и о все́х с любо́вию к тебе́ притека́ющих при́сно хода́тайствуеши, прося́ ми́ра свы́ше и благопоспеше́ния все́м, вознося́щим достодо́лжная похвалы́ Триеди́ному Бо́гу, воспева́я Ему́: Аллилу́иа.
И́кос 11.
Свети́льника тя́ до́брых де́л, блаже́нне о́тче, испове́дуем бы́ти и прославля́ем просла́вльшаго тя́ Го́спода, И́же чудесы́ мно́гими мо́щи твоя́ озна́менова: струи́ бо исцеле́ний благода́тных источа́еши от ни́х неду́жным и подвиза́еши ве́рныя вопи́ти тебе́:
Ра́дуйся, земны́й а́нгеле и небе́сный человечe; ра́дуйся, безме́зднаго врачева́ния исто́чниче.
Ра́дуйся, ми́ра многоцеле́бнаго преиспо́лненный фиа́ло; ра́дуйся, от ра́ки твоея́ святы́я исцеле́ния оби́льно пoдаваяй.
Ра́дуйся, скорбя́щих уте́шителю; ра́дуйся, уныва́ющих ободри́телю.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 12.
Благода́ть Госпо́дню испроси́ на́м, о́тче Ага́пите, почита́ющим с любо́вию святу́ю па́мять твою́ и усе́рдно притека́ющим к честне́й ра́це моще́й твои́х, от нея́же чуде́сныя исцеле́ния подае́ши неду́жным. Те́мже тебе́, чудотворе́ния да́ром от Бо́га просла́вленному, приле́жно мо́лимся: исцели́ на́ша неду́ги душе́вныя и теле́сныя и помози́ на́м предста́тельством твои́м спасе́ние ве́чное получи́ти, да вку́пе с тобо́ю воспое́м ди́вному во святы́х Свои́х Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 12.
Пою́ще по́двиги твоя́, блаже́нне о́тче, ублажа́ем равноа́нгельское житие́ твое́, диви́мся чудотворе́нием твои́м, моли́твенно почита́ем святу́ю па́мять твою́ и, припа́дающе к ра́це моще́й твои́х, уми́льно взыва́ем:
Ра́дуйся, Пресвяты́я Богоро́дицы досто́йный моли́твенниче; ра́дуйся, пещерожи́телей сла́во и похвало́.
Ра́дуйся, святы́я оби́тели Пече́рския, вку́пе с Анто́нием и Феодо́сием, при́сное охране́ние; ра́дуйся, подвиза́ющихся в не́й благонаде́жное заступле́ние.
Ра́дуйся, приходя́щих в ню́ на поклоне́ние благи́й предста́телю; ра́дуйся, почита́ющих па́мять твою́ небе́сный покрови́телю.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 13.
О, преблаже́нне о́тче Ага́пите! Ты́ – горе́ на небеси́, мы́ же – до́лу на земли́, удале́нныя от тебе́ не толи́ко ме́стом, коли́ко грехо́вною нечистото́ю на́шею, оба́че дерза́ем приноси́ти тебе́ сие́ ма́лое похва́льное пе́ние, его́же ми́лостивно прие́м, моли́ Го́спода и Влады́ку на́шего изба́вити на́с поги́бели ве́чныя и сподо́бити блаже́нства святы́х, вопию́щих Ему́ вы́ну хвале́бную пе́снь: Аллилу́иа.
Этот конда́к читается трижды, затем 1-й и́кос и 1-й конда́к.
И́кос 1.
А́нгелов любе́зную чистоту́ от ю́ности твоея́ возлюби́в, блаже́нне Ага́пите, к доброде́телей подви́жнику, преподо́бному Анто́нию прите́кл еси́ и, от него́ во и́ночество облече́нный, подража́тель ре́вностный по́двигов его́ бы́л еси́; те́мже сла́вим тя́ воззва́нии си́ми:
Ра́дуйся, богоно́снаго Анто́ния доброде́телей и даро́в насле́дниче; ра́дуйся, на высоту́ соверше́нства духо́внаго возше́дый.
Ра́дуйся, моли́твами усе́рдными да́р врачева́ния и чудотворе́ния от Го́спода получи́вый; ра́дуйся, из глубины́ души́ воздыха́ньми чистоту́ душе́вную стяжа́вый.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 1.
Избра́нный учениче́ вели́каго учи́теля, преподо́бнаго и богоно́снаго отца́ на́шего Анто́ния, и ди́вный подража́телю жития́ его́ свята́го, свя́те о́тче Ага́пите, пе́снию восхва́лим тя́ с любо́вию, засту́пника на́шего; ты́ же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, моли́ся вы́ну о спасе́нии на́с, гре́шных, от вся́ких бе́д избавля́я зову́щих ти́:
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
молитва, икона и житие первого целителя Руси
Преподобный Агапит был родом из Киева. Он жил в XI веке пребывал в монашеском сане и был учеником святого Антония Печерского. Святой Антоний, в свою очередь, был пострижен в монашество на Афоне и в благословение от афонских иноков принес на Руси икону Успения Богородицы, основав первый монастырь на Киевских землях — Свято-Успенскую обитель, будущую Киево-Печерскую лавру, известную сегодня каждому православному человеку. Поначалу это было лишь несколько иноков, поселившихся в пещерах на берегу Днепра и пребывавших в посте и молитве за весь мир.
По преданию, сам святой Агапит пришел к святому Антонию, чтобы исцелиться от него душевной болезни: тоски или уныния. Он увидел, что сам глава монашеской общины не гнушается помощью никому. Действительно, после пострижения в иноческий чин и усердной молитвы ко Господу, болезнь святого Агапита отступила. Тогда он сам взял на себя послушание ухаживать за заболевшими братиями из числа монахов, будучи сиделкой для лежачих больных, кормя их и нося на руках. Когда же иноки стали исцеляться по его молитвам, к святому стали приходить и люди из Киева и со всей округи.
Слава о нем широко распространилась и дошла даже до княжеского двора. За исцелением к преподобному приходили с болезнями, которые не подавались лечению лучших докторов того времени. Реальной историей из жизни святого Агапита, подтвержденной историческими документами, является исцеление Владимира Мономаха, бывшего тогда князем Черниговским.
Князя лечил известный иностранный врач-армянин, однако болезнь все усугублялась. Прослышав же о способностях преподобного Агапита, князь просил прислать его ко двору. Однако святой старательно избегал славы. Он считал, что не должно быть неравного отношения к простым людям и знати, и решил, что однажды выйдя к больному, пусть и князю, за ворота, он должен будет ходить ко всем больным. А поскольку монахи и сегодня не покидают монастырь без крайней необходимости, святой считал недолжным постоянное пребывание вне обители. Он решительно отказался идти ко двору, послав вместе себя приготовленное им с молитвой лекарство. И находившийся при смерти князь, съев сваренные травы, исцелился. В благодарность же святому Агапит князь Владимир сам пришел в монастырь. Но и тут святой Агапит, опасаясь славы, почестей и награды укрылся в своей келье и не открывал. Исцеленный князь пожертвовал принесенное с собой золото обители, а к келье Агапита направил одного боярина с золотом. Святой же ответил ему, что денег за лечение не берет ни с кого, ведь исцеляет Господь; а князю просил сказать, чтобы он раздал золото бедным. Агапит напомнил, что все богатство княжеское дано Богом, поэтому князю нужно заботиться о нуждающихся так, как если бы среди них был Христос. Агапит также предрек возвращение болезни князя в случае, если он не станет более милосердным. Возможно, именно благодаря этому уроку святого князь Черниговский и прославился как Владимир Мономах, став мудрым и справедливым правителем.
Интересна также история «противостояния» врача-армянина, лечившего князя Владимира, а также нескольких княжеских дворов Руси, преподобному Агапиту, а точнее, искренней вере святого. По преданию, этот врач имел «дар» узнавания дня смерти человека, а точнее, был хорошим диагностом, но человеком жестоким: он хвалился тем, что может по определенным симптомам узнать дату смерти человека с точностью до дня. Соответственно, этот врач отказывался лечить таких людей, называя их приговоренными и повергая в отчаяние перед смертью. Однако преподобный Агапит, и вслед за ним вся Православная Церковь сегодня, поддерживают надежду и веру даже в тяжелобольных людях. Кроме того, он лечил человека молитвой и призывал больше молиться и каяться в своих грехах, таким образом, исцеляя его душу и готовя его или к праведной жизни на земле, или к блаженной кончине и жизни в райских обителях.
Первым эпизодом в истории с врачом-армянином стала болезнь боярина Киевского княжеского двора. Этому сановнику армянин предрек кончину через неделю, чем заставил его отчаяться. Однако боярин поступил мудро, попросив принести себя в Киево-Печерский монастырь: преподобный Агапит молитвой и травами исцелил его сразу. Тут известный придворный врач исполнился зависти, да так, что решил отравить святого Агапита через своих подручных. Однако святому не повредил яд, более того, он сам напомнил желающим его смерти слова Христа о том, что христиане должны жить с верой в Господа и даже если что-то ядовитое примут — им оно не повредит по благодати Божией.
В преклонных годах заболел и сам Агапит. Врач-армянин под предлогом помощи сам пришел к нему и пытался устрашить обещанием смерти через три дня. Однако преподобный возразил ему, сказав, что духом знает: Господь отвел ему еще три месяца жизни, — и тут же при враче встав с кровати, исцелил сам принесенного в обитель очередного страдающего от болезни человека. Тогда армянин поклялся: если изменится срок жизни святого Агапита, он сам изменит свою жизнь и примет монашество в Киево-Печерском монастыре.
Предсказание святого сбылось: он тихо почил через три месяца, в 1095 году, а после смерти, по свидетельству придворного врача-армянина, явился ему и напомнил об обещании постричься. Тот, действительно, принял постриг, покаялся в своих злодеяниях и оставался до смерти в монастыре.
Год смерти чудотворца Агапита Печерского известен по летописям: смерть преподобного последовала вскоре после исцеления Владимира Мономаха в его бытность черниговским князем, а он пробыл в Чернигове до 1094 года. Таким образом, чудеса и жизнь святого Агапита — не легенда и не предание, они имеют документальное подтверждение.
Агапит Печерский и народная популярность,
Переключение навигации- О нас
- О проекте
- Обратная связь
- Ваше мнение
- Предложить материал
- Журнал изменений
- О нас
- О проекте
- Обратная связь
- Ваше мнение
- Журнал изменений
- Предложить материал
- Войти
- Регистрация
- Рус
- Eng
- Были:
- Ригден Джаппо,
- Ахура Мазда,
- Осирис,
- Архангел Гавриил,
- Джабраил,
- Агапит Печерский,
- Кетцалькоатль
- Ожидаем:
- Имам Махди,
- Утешитель,
- Святой Дух,
- Майтрейя,
- Калки Аватар,
- Машиах,
- Гэсэр-хан
- Главная
- О нас
- О проекте
- Обратная связь
- Ваше мнение
- Предложить материал
- Журнал изменений
- Исконные Знания
- Беседы с И.М. Даниловым
- Книги
- Истина на всех одна
- Иллюзия и Путь
- Жизнь
- Сознание и Личность. От заведомо мёртвого к вечно живому
- Пророчества
- Религии
- Христианство
- Ислам
- Буддизм
- Индуизм
- Иудаизм
- Зороастризм
- Символика и мифология
- Символика и Мифология
- Астрономия
- Мир Пирамид
- Интересные места
- !?
- Архонты. Тайные хозяева мира.
- Кандук. Нечистая сила.
- Новости
- Видео
- Статьи
- Отзывы
в чем помогает святой, как просить преподобного об исцелении в болезни, краткое житие, день памяти
Преподобный Агапит был одним из первых насельников Киево-Печерского монастыря.
Святой обладал даром благодатного врачевания и прославился как безмездный врач (т.е. бессребреник, не требующий платы либо воздаяния за оказанную помощь).
Сохранилось несколько молитв ко преподобному Агапиту.
Икона прп. Агапита Печерского
Содержание страницы
Молитвы
Молитва 1-я
Преподобне отче Агапите! Воззри на нас милостивно и к земли приверженных возведи к высоте небесней. Ты горе на небеси, мы на земли низу, удалены от тебе, не толико местом, елико грехми своими и беззаконии, но к тебе прибегаем и взываем: настави нас ходити путем твоим, вразуми и руководствуй. Вся твоя святая жизнь бысть зерцалом всякия добродетели. Не престани, угодниче Божий, о нас вопия ко Господу. Испроси предстательством своим у Всемилостиваго Бога нашего мир Церкви Его, под знамением креста воинствующей, согласие в вере и единомудрие, суемудрия же и расколов истребление, утверждение во благих делех, больным исцеление, печальным утешение, обиженным заступление, бедствующим помощь. Не посрами нас, к тебе с верою притекающих.
Вси православнии христиане, твоими чудесы исполненнии и милостями облагодетельствованнии, исповедуют тя быти своего покровителя и заступника. Яви древния милости твоя, и ихже отцем всепомоществовал еси, не отрини и нас, чад их, стопами их к тебе шествующих. Предстояще всечестней иконе твоей, яко тебе живу сущу, припадаем и молимся: приими моления наша и вознеси их на жертвенник благоутробия Божия, да приимем тобою благодать и благовременную в нуждех наших помощь.
Укрепи наше малодушие и утверди нас в вере, да несомненно уповаем получити вся благая от благосердия Владыки молитвами твоими. О, превеликий угодниче Божий! Всем нам, с верою притекающим к тебе, помози предстательством твоим ко Господу, и всех нас управи в мире и покаянии скончати живот наш и преселитися со упованием в блаженныя недра Авраамова, идеже ты радостно во трудех и подвизех ныне почиваеши, прославляя со всеми святыми Бога, в Троице славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Полезные материалы
Молитва 2-я
О всеблаженне Агапите, земный Ангеле и небесный человече! Припадаем к тебе с верою и любовию и молим ти ся прилежно: яви нам смиренным и грешным святое свое заступление; се бо грех ради наших не имамы свободны чад Божиих просити о потребах наших Господа и Владыку нашего, но тебе, молитвенника благоприятнаго, к Нему предлагаем и просим тя со усердием многим: испроси нам от благости Его благопотребная дары душам и телесем нашим, веру праву, любовь ко всем нелицемерну, в злостраданиих терпение, тяжкими болезнями одержимым — от недугов исцеление, под бременем скорбей и напастей неудобоносимых падающих и жития своего отчаявшихся твоими молитвами получити скорое облегчение и избавление. Не забуди, блаженне отче, и обитель сию святую, присно тя чтущую, но соблюди ю и всех живущих и подвизающихся в ней и на поклонение в ню приходящих невредимыми от искушений диавольских и всякаго зла. Егда же приспеет наше от временнаго сего жития отшествие, и к вечности преселение, не лиши нас помощи твоея небесныя, но молитвами твоими всех нас приведи в пристанище спасения и наследники яви нас быти всесветлаго Царствия Христова, да поем и славим неизреченныя щедроты Человеколюбца Бога Отца и Сына и Святаго Духа и твое вкупе с преподобными Антонием и Феодосием отеческое зaступление во веки веков. Аминь.
Молитва 3-я
О преподобне и Богоносне отче наш Агапите!
Слуго Божий преизряднейший, чудотворче и врачу всемилостивый, всем с верою и любовию тя призывающым скорый помощниче и теплый заступниче. Яко светильник пресветлый, ты просиял еси житием добродетельным в горах Киевских на пажити Богоматери: темже припадающе к раце многоцелебных мощей твоих, со страхом покланяемся и любовию лобызаем, из глубины сердца к тебе взываем: помози нам, угодниче Божий, помяни нас пред Господем и испроси нам от него оставление согрешений наших вольных и невольных, в недузех страждующим скорое исцеление подаждь, путешествующим заступление, скорбящим утешение, бедствующим помощь и избавление и вся потребная ко спасению.
Яко да твоими, отче, святыми молитвами получивше благодать и милость от всемилостиваго Спаса и Господа нашего Иисуса Христа, возвеличим и прославим препетое имя Его, Емуже со Отцем и Святым Духом слава и держава во веки. Аминь.
В чем помогает преподобный
Когда обыкновенные медицинские средства: диагностика, лечение, реабилитация — не приносят желаемого результата, христиане обращаются к Богу и Его святым угодникам.
Преподобному Агапиту молятся:
- в период восстановления после травм;
- при заболеваниях глаз и зрения;
- при онкологических заболеваниях;
- при неизвестных, недиагностируемых заболеваниях;
Особенное же внимание православных христиан обращено на недуги душевные — греховные страсти, гнездящиеся в душе и, подобно телесным болезням, отравляющие жизнь как их носителей, так и окружающих.
Поэтому, молясь об исцелении от телесных болезней, христиане в первую очередь искренне раскаиваются в своих грехах, а также просят Бога и святых об избавлении от душевных недугов и греховных страстей.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю (акафист прп. Агапиту).
Почему преподобному Агапиту молятся об исцелении
По учению Православной Христианской Церкви, ничего в жизни людей не происходит без воли и промысла Господа Бога, Который непрестанно заботится о всех живущих и ниспосылает то, что наиболее полезно и спасительно для каждого конкретного человека в данный период времени. То же самое относится и к болезням. Верующие люди воспринимаю их как естественное последствие своей греховной жизни, а также как испытание своей веры, призванное научить человека терпению, смирению и покаянию.
Однако, даже при таком восприятии болезней, естественным желанием любого человека является исцеление, освобождение от гнетущего недуга и возвращение к полноценной жизни.
Поэтому, первым и главным средством исцеления для верующих людей является молитва, восполняющая, усиливающая, а порой и исправляющая любое медицинское лечение.
Молиться принято, в первую очередь, Господу Богу, — причем молиться с покаянием, осознавая болезнь последствием своих грехов.
Помимо этого, принято молиться и Божией Матери, а также святым чудотворцам. Особое место в ряду святых, к которым обращаются в болезнях и недугах, занимают угодники Божии, еще при жизни прославившиеся лечением людей: как обычными медицинскими средствами, так и силой молитвы и Божественной благодати.
Прп. Агапит – один из таких святых.
Житие святого
Преподобный Агапит Печерский
Св. Агапит по происхождению был киевлянин. Он был современником прп. Антония Печерского (ХIв.) и поступил в монастырь, как пишет свт.Димитрий Ростовский, чтобы принять монашество и исцелиться от душевных недугов. Получив просимое, Агапит остался на послушании у прп. Антония.
Будущий святой видел, как преподобный Антоний помогал недужным: каждому давал немного травы, которую сам употреблял в пищу, и усердно молился о них Богу. Подражая своему старцу, преподобный Агапит начал усердно служить немощным братьям и молиться о них. Приходящих же в монастырь мирян святой врач, как и его наставник, лечил травами и молитвой.
Вскоре слава о новом молитвеннике и чудотворце распространилась далеко за пределы Киева.
Житие святого сохранило рассказ о зависти и нападках на святого со стороны одного киевского лекаря, армянина. Врач этот отличался тем, что безошибочно предсказывал день смерти больного и вследствие этого отказывался лечить обреченных. Узнав о безмездном враче, исцелявшем даже тех, кому армянин предсказывал неминуемую смерть, киевский лекарь воспылал гневом и завистью на преподобного. Не сумев опорочить и осмеять святого, армянин подослал к нему убийц с чашей яда. Но яд нисколько не навредил святому.
Уже на смертном одре, сам тяжело болея, преподобный Агапит показал нечестивому врачу свои травы и рассказал, что исцеляет исключительно силой Божией. Армянин предсказал, что святой умрет через три дня, пообещав в противном случае принять православие и стать монахом, подобно святому Агапиту.
Безмездный врач посрамил надменного лекаря. Прожив после болезни еще три месяца, святой мирно преставился около 1095 года.
Вскоре лекарь снова пришел в монастырь, раскаиваясь в прежних заблуждениях и прося постричь его в монашество.
Мощи святого покоятся в пещерном Введенском храме Лавры.
Традиционное иконописное изображение святого — с пучком трав в одной руке и с сосудом целебного снадобья в другой.
Ноябрь
2000 года
В Донецке был освящен храм в честь преподобного Агапита Печерского.
Полное житие преподобного Агапита Печерского читайте на нашем сайте.
День памяти
Церковь совершает память прп. Агапита 1 июня и 28 сентября.
Cвятой Агапит Печерский: житие и молитвы
«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † — https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 58 000 подписчиков.
Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывание святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях… Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!
«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † — https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 60 000 подписчиков.
Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывания святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях… Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!
В жизни каждого рано или поздно случаются такие ситуации, когда человек, даже тот который не верит в чудеса идет в церковь и преклоняется святым, надеясь на чудо. С одной стороны, это может указывать на укрепление веры. А с другой стороны каждый должен понимать, что без веры чуда не бывает. Говоря о святых нужно отметить, что в православном мире достаточно большое количество святых, перед которыми преклоняются веряне и молятся с просьбами. Одним из самых почитаемых является Святой Агапит Печерский.
Краткое житие святого
Преподобный Агапит Печерский родом из Киева. Жил в XI веке. Преподобный был родом из Любеча, что находится недалеко от Чернигова. Был пострижеником св. горы Афонской. Когда он пришел в Киев, для поселения выбрал одну из пещер в лесистые горы, которая находился рядом с рекой Днепр. Подвижническая жизнь собрала родом с ним достаточно большое количество людей, желавших жить под его руководством и проводить иноческую жизнь. Это и было началом создания Киево-Печерского монастыря.
Агапит Киево-Печерский желал получить исцеление души через пострижение в ионический чин. После того, как он добился желаемого он очень рьяно служил. Он последовал ангелоподобному житию преподобного Антония. Агапит руководствовался его наставлениями. Так случилось, что преподобный стал свидетелем как Антоний исцелял болящих своей молитвой. Причем он скрывал свое дарование, вручая лекарственные травы от своей пищи.
Наблюдая за происходящим Агапит начинал соревноваться в подвигах. Когда кто-то заболевал из братии он оставлял свою келию и шел служить к болящему. Он его укладывал, выносил на руках на прогулки и молился о его исцелении. Его молитва исцелила не одного человека. Об исцелениях быстро распространилась молва по всему Киеву и к нему стали приходить болящие люди со всего города, чтобы он их исцелил.
В тоже время в Киеве жил врач армянин. У него был иной дар. Когда он смотрел на болящего он вмиг мог назвать не только насколько серьезная болезнь, но и с точностью назвать дату смерти. Когда он видел тяжело больного и знал, что скоро наступит его кончина, то он отказывался его лечить. Однажды смертным недугом заболел князь Всеволод. Армянин поверг его в отчаяние и предсказал его смерть через 8 дней.
Князь был принесен в Киево-Печерскую лавру к преподобному Агапиту. Преподобный сотворил для него молитву, дал ему целебных трав, которые и сам употреблял и произошло чудо, князь исцелился. Армянину такое содеяние не понравилось, и он приказа Агапита отравить. Но ему это не удалось.
Когда сильно заболел Агапит к нему пришел тот самый врач армянин и предсказал смерть через три дня. Но преподобный сказал, что Господь его заберет к себе только спустя три месяца, на что врач дал обет, что если его предсказание не исполнится, то он пойдет служить в монастырь. Преподобный Агапит Печерский врач безмездный умер через три месяца в 1095 году. Армянин после его смерти пришел к игумену Печерского монастыря и покаялся, после чего принял постриг.
Нужно отметить, что преподобного почитают и сегодня. С его личностью связанно очень много тайн и разных догадок. Но скорее всего, что все они, наверное, так и останутся не разгаданными. Его все знают, как первого врача Киевской Руси.
Агапит Печерский: икона и мощи
Не для кого не секрет, что Киево- Печерская лавра является известной на все пространство СНГ. Вся Европа наслышана историй насколько много происходит чудес на ее территории. Печерские пещеры и по сей день своими тайнами привлекают многих прихожан, желающих раскрыть тайны. Именно в этом месте находятся мощи преподобного. Также в храме Печерской Лавры находится икона святого Агапита. К ней съезжаются веряне со всего мира, чтобы преклониться святому и помолится о помощи.
Кроме того, на территории монастыря находится исторический музей, в котором находятся бюсты и картины многих святых. Среди них можно увидеть бюст врачевателя Агапита Печерского.
Молитва Агапита Печерского изменяющая судьбу
Днем памяти преподобного является 14 июня. Вечером на кануне этого дня традиционно совершается крестный ход по территории Лавры. Его почитают наряду с такими целителями как Пантелеймон. Существует множество историй, которые подтверждают то, что чудеса исцеления от преклонения мощам и иконе святого происходят по сей день.
Говорят, что если преклонится к мощам, то от них чувствуется необъяснимое тепло. Интересно, но факт сегодня о происшедших чудесах, совершенных по молитве Агапиту Печерскому об исцелении знают даже в самых укромных уголках мира.
И так, о чем просят молитвой у Преподобного веряне:
- Об исцелении от тяжких неизлечимых болезней. Таких, например, как онко.
- Исцелении от желчнокаменной болезни.
- Об исцелении незрячих,
- Исцелении болезней печени и многое другое.
Один мужчина рассказывает, как заразился не по своей воле болезнью, которую спровоцировала бактерия. У него началась температура, сильная потливость и гнойники по всему телу. Ему поставили страшный диагноз, который не лечится во всем мире. После такого услышанного он принялся искренне молится целителям Луке, Пантелеймону и Агапиту Печерскому. И произошло чудо, он исцелился.
Придя в больницу на обследование доктора замерли от изумления, от болезни не осталось и следа.
Кроме молитвы перед иконой святого также читают акафист, который можно найти в молитвослове.
Молитва Агапиту Печерскому звучит так:
Преподобне отче Агапите! Воззри на нас милостивно и к земли приверженных возведи к высоте небесней. Ты горе на небеси, мы на земли низу, удалены от тебе, не толико местом, елико грехми своими и беззаконии, но к тебе прибегаем и взываем: настави нас ходити путем твоим, вразуми и руководствуй. Вся твоя святая жизнь бысть зерцалом всякия добродетели. Не престани, угодниче Божий, о нас вопия ко Господу. Испроси предстательством своим у Всемилостиваго Бога нашего мир Церкви Его, под знамением креста воинствующей, согласие в вере и единомудрие, суемудрия же и расколов истребление, утверждение во благих делех, больным исцеление, печальным утешение, обиженным заступление, бедствующим помощь. Не посрами нас, к тебе с верою притекающих.
Вси православнии христиане, твоими чудесы исполненнии и милостями облагодетельствованнии, исповедуют тя быти своего покровителя и заступника. Яви древния милости твоя, и ихже отцем всепомоществовал еси, не отрини и нас, чад их, стопами их к тебе шествующих. Предстояще всечестней иконе твоей, яко тебе живу сущу, припадаем и молимся: приими моления наша и вознеси их на жертвенник благоутробия Божия, да приимем тобою благодать и благовременную в нуждех наших помощь.
Укрепи наше малодушие и утверди нас в вере, да несомненно уповаем получити вся благая от благосердия Владыки молитвами твоими. О, превеликий угодниче Божий! Всем нам, с верою притекающим к тебе, помози предстательством твоим ко Господу, и всех нас управи в мире и покаянии скончати живот наш и преселитися со упованием в блаженныя недра Авраамова, идеже ты радостно во трудех и подвизех ныне почиваеши, прославляя со всеми святыми Бога, в Троице славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Господь всегда с Вами!
Смотрите видео о преподобном Агапите: