Агапит печерский молитва: Агапи́т Печерский, врач безмездный: житие, иконы, день памяти

Агапи́т Печерский, врач безмездный: житие, иконы, день памяти

Дни памяти

11 октября

14 июня

31 марта (переходящая)

Житие

Краткое житие преподобного Агапита Печерского, врача безмездного

Пре­по­доб­ный Ага­пит Пе­чер­ский ро­дил­ся в Ки­е­ве, был уче­ни­ком св. пре­по­доб­но­го Ан­то­ния Пе­чер­ско­го. Свя­той Ага­пит без­воз­мезд­но по­мо­гал боль­ным, ис­це­ляя их сво­ей мо­лит­вой и да­вая им те тра­вы, ко­то­рые сам упо­треб­лял в пи­щу. Пре­по­доб­ный пре­тер­пел мно­го скор­бей от за­вист­ли­во­го вра­ча-ар­мя­ни­на, ко­то­рый хо­тел его отра­вить Но Гос­подь хра­нил сво­е­го угод­ни­ка, и яд не вре­дил ему. Сво­и­ми чу­де­са­ми св. Ага­пит об­ра­тил в пра­во­сла­вие вра­ча-ар­мя­ни­на, и тот при­нял ино­че­ский об­раз. По­сле мно­гих тру­дов и по­дви­гов пре­по­доб­ный Ага­пит мир­но по­чил о Гос­по­де око­ло 1095 г., был по­гре­бен в Ближ­них пе­ще­рах Ки­е­во-Пе­чер­ско­го мо­на­сты­ря.

Полное житие преподобного Агапита Печерского, врача безмездного

Пре­по­доб­ный Ага­пит Пе­чер­ский, врач («ле­чец») без­мезд­ный, ро­дом из Ки­е­ва, по­стри­же­ник и уче­ник пре­по­доб­но­го Ан­то­ния Пе­чер­ско­го, жил в XI ве­ке. Ес­ли кто из мо­на­стыр­ской бра­тии за­боле­вал, пре­по­доб­ный Ага­пит при­хо­дил к нему и са­мо­от­вер­жен­но уха­жи­вал за боль­ным, кор­мил ва­ре­ной тра­вой, ко­то­рую го­то­вил сам, и боль­ной вы­здо­рав­ли­вал по мо­лит­ве пре­по­доб­но­го. К мо­на­стыр­ско­му вра­чу, об­ла­дав­ше­му да­ром ис­це­ле­ния, об­ра­ща­лись за по­мо­щью и мно­гие ми­ряне. В то же вре­мя в Ки­е­ве был опыт­ный врач-ар­мя­нин, ко­то­рый по од­но­му ви­ду боль­но­го мог опре­де­лить сте­пень бо­лез­ни и да­же точ­но опре­де­лить день его кон­чи­ны. Ко­гда один из та­ких об­ре­чен­ных об­ра­тил­ся к свя­то­му Ага­пи­ту, бла­го­дат­ный це­ли­тель с мо­лит­вой дал ему от­ве­дать пи­щи с мо­на­стыр­ской тра­пезы, и боль­ной вы­здо­ро­вел. Раз­жи­га­е­мый за­ви­стью врач хо­тел отра­вить Ага­пи­та, но Гос­подь со­хра­нил пре­по­доб­но­го, и яд не по­дей­ство­вал.

Свя­той Ага­пит ис­це­лил Чер­ни­гов­ско­го кня­зя Вла­ди­ми­ра Мо­но­ма­ха, бу­ду­ще­го ве­ли­ко­го кня­зя Ки­ев­ско­го (1114–1125), при­слав ему ва­ре­ное бы­лие. Бла­го­дар­ный князь сам при­шел в мо­на­стырь и хо­тел ви­деть сво­е­го це­ли­те­ля, но сми­рен­ный по­движ­ник скрыл­ся и не при­нял да­ров.

Ко­гда сам свя­той це­ли­тель за­бо­лел, к нему при­шел тот са­мый врач-ар­мя­нин и, осмот­рев, ска­зал, что кон­чи­на по­сле­ду­ет через три дня. При этом он дал обет стать пра­во­слав­ным мо­на­хом, ес­ли его пред­ска­за­ние не ис­пол­нит­ся. Пре­по­доб­ный от­ве­тил, что Гос­подь от­крыл ему, что при­зо­вет его толь­ко через три ме­ся­ца.

Свя­той Ага­пит по­чил через 3 ме­ся­ца (1 июня, не позд­нее 1095), а ар­мя­нин при­шел к игу­ме­ну Пе­чер­ско­го мо­на­сты­ря, по­ка­ял­ся и при­нял по­стриг. «Вер­но, что Ага­пит – угод­ник Бо­жий, – ска­зал он. – Я хо­ро­шо знал, что нель­зя ему бы­ло при бо­лез­ни его пе­ре­жить трех дней, а Гос­подь дал ему три ме­ся­ца». Так пре­по­доб­ный из­ле­чил ду­шев­ный недуг и на­пра­вил на путь спа­се­ния.

См. так­же: «Жи­тие пре­по­доб­но­го от­ца на­ше­го Ага­пи­та Пе­чер­ско­го, без­мезд­но­го вра­ча» в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Развернуть

Случайный тест

Акафист преподобному Агапиту, врачу Печерскому

Кондак 1

Избран­ный уче­ни­че вели­ка­го учи­те­ля пре­по­доб­на­го и бого­нос­на­го отца наше­го Анто­ния див­ный под­ра­жа­те­лю жития его свя­та­го, свят­че отче Ага­пи­те, пес­нью вос­хва­лим тя с любо­вию заступ­ни­ка наше­го; ты же, яко име­яй дерз­но­ве­ние ко Гос­по­ду, моли­ся выну о спа­се­нии нас греш­ных, от вся­ких бед избав­ляя зову­щих ти:

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Икос 1

Анге­лов любез­ную чисто­ту от юно­сти тво­ея воз­лю­бил, бла­женне Ага­пи­те, к доб­ро­де­те­лей подвиж­ни­ку, пре­по­доб­но­му Анто­нию при­текл еси, и от него во ино­че­ство обле­чен­ный, под­ра­жа­тель рев­ност­ный подви­гов его был еси; тем­же сла­вим тя воз­зва­нии сими:

Радуй­ся, бого­нос­на­го Анто­ния доб­ро­де­те­лей и даров наследниче.

Радуй­ся, на высо­ту совер­шен­ства духов­на­го возшедый.

Радуй­ся, молит­ва­ми усерд­ны­ми дар вра­че­ва­ния и чудо­тво­ре­ния от Гос­по­да получивый.

Радуй­ся, из глу­би­ны души воз­ды­ха­ни­я­ми чисто­ту душев­ную стяжавый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 2

Видев Все­ви­дец Гос­подь бла­гое души тво­ея изво­ле­ние, бла­женне Ага­пи­те, еже пора­бо­та­ти Ему без­ле­ност­но, вну­ши пре­по­доб­но­му Анто­нию бла­го­сло­ви­ти тя на жесто­кое и острое в пещер­нем затво­ре житие. Ты же бла­го­сло­ве­ние свя­тое с верою при­ем, в пеще­ре покой веч­ный обрел еси Еди­но­му Богу рабо­тая в пени­их, бде­ни­их и поще­ни­их немолч­но вос­пе­вая Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разу­мев пре­по­доб­ный Анто­ний про­из­во­ле­ние Божие воз­си­я­ти в сем ино­це вель­ми бла­го­угод­ным начи­на­ни­ям и душев­но­спа­си­тель­ным наме­ре­ни­ям, изобиль­но насы­тил духов­ною сла­до­стию и в доб­ро­де­те­лех укре­пил есть, чесо ради вопи­ем ему таковая:

Радуй­ся, пре­по­доб­на­го Анто­ния нра­вы себе усвоивый.

Радуй­ся, тою житию усерд­но поревновавый.

Радуй­ся, сыно­вью любовь к нему стяжавый.

Радуй­ся, и от него зело возлюбленный.

Радуй­ся, само­вид­че его подвигов.

Радуй­ся, во вра­че­ва­нии неду­гов ему споспешествующий.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 3

Силою Божи­ею укреп­ля­е­мый, свя­те Ага­пи­те, вели­кия ино­че­ския тру­ды подъ­ял еси, да бла­го­сло­вит дело рук тво­их во сла­ву име­ни Его свя­та­го на спа­се­ние и вра­че­ва­ние всех с верою и надеж­дою к тебе при­те­ка­ю­щих и неле­ност­но воз­но­ся­щих песнь Пре­свя­тей Тро­и­це: Аллилуиа.

Икос 3

Имея помы­сел чист и непо­роч­ну совесть и памя­туя рек­ша­го: «Болен бе и посе­ти­те Мене: поне­же сотво­ри­сте еди­но­му от сих бра­тий Моих мень­ших — Мне сотво­ри­сте…» неду­гу­ю­щих ино­ков под свой покров оте­че­ски при­ем­ля, яко­же роди­те­ли чада своя, уте­шал еси, отра­ду сво­им попе­че­ни­ем пода­ю­ще, и оте­че­скою лас­кою тяжесть болез­ни облег­ча­ю­ще, молит­вою с одра болез­ни воз­дви­гал еси. Сего ради при­и­ми от нас бого­хва­ле­ния таковая:

Радуй­ся, в доб­ро­де­те­лех бого­ис­кус­ный подвижниче.

Радуй­ся, во Хри­сте всю бра­тию мона­ше­скую возлюбивый.

Радуй­ся, недуж­ных ино­ков сми­рен­ный и неусып­ный служителю.

Радуй­ся, за подви­ги вре­мен­на­го жития покой веч­ный обретший.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 4

Бурю мно­го­мя­теж­на­го житей­ска­го моря без­бед­но про­шел еси бла­женне, и в при­стань без­стра­стия дости­гл еси, окорм­ля­ем запо­ве­дя­ми Хри­ста Бога яже быша све­тиль­ник нога­ма тво­има и свет сте­зям тво­им. Тем­же ныне в гор­них оби­те­лех водво­ря­е­ши­ся, слад­це поя Три­еди­но­му Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слы­шав­ше мыс­ли о бла­го­угод­нем житии тво­ем, бла­женне Aга­пи­те, при­хож­да­ху к тебе: ови послу­ша­ти поуче­ний тво­их, ови исце­ле­ний от раз­лич­ных неду­гов при­я­ти, ихже ты с оте­че­скою любо­вию при­ем­ля, руко­вод­ство­вал еси ко спа­се­нию, отго­няя всяк недуг и вся­ку немощь. Сего ради мы при­бе­га­ем к тебе, вели­ко­му помощ­ни­ку и цели­те­лю, сла­вя­ще тя сице:

Радуй­ся, без­мол­вия люби­те­лю, оби­тель подви­ги сво­и­ми украсивый.

Радуй­ся, спа­се­ния мно­гих душ чело­ве­че­ских виновниче.

Радуй­ся, болез­ну­ю­щих грех­ми вра­чу благоискусный.

Радуй­ся, воине Хри­стов, пол­ки неви­ди­мых вра­гов победивый.

Радуй­ся, ближ­няя твоя искренне возлюбивый.

Радуй­ся, спа­се­нию их душев­но­му и исце­ле­нию телес­но­му усерд­но послуживый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 5

Бого­теч­ное све­ти­ло быв угод­ник Божий, всех к Солн­цу Прав­ды — Хри­сту путе­во­дил еси при­ме­ром жития тво­е­го свя­та­го; иже все бысть посвя­ще­но на слу­жие Богу и ближ­ним тво­им: нищая и убо­гая мило­сти­во питал еси. Тем­же бла­жен­ство мило­сти­вых уна­сле­до­вал еси, и со свя­ты­ми пое­ши веч­но хва­леб­ную песнь: Аллилуиа.

Икос 5

Видим тя, бла­женне отче Ага­пи­те, достиг­ша­го в меру мужа совер­шен­на о Хри­сте и пре­ис­пол­нен­на даро­ва­ний Боже­ствен­ных в Еван­ге­лии Хри­сто­ве обе­то­ван­ных вер­ным после­до­ва­те­лем Бога Сло­ва. Тем­же, чудя­ще­ся тво­им подви­гом, поем ти хвалебно:

Радуй­ся, в глу­бине серд­ца бисер дра­гий Гос­по­да Иису­са Хри­ста обретый.

Радуй­ся, имя Его Боже­ствен­ное, во устех и в серд­це сво­ем выну имевый.

Радуй­ся, на зем­ле алка­вый и жаж­да­вый, ныне же нетлен­ныя пищи на небе­си насыщаяйся.

Радуй­ся, нище­ту хра­ни­вый, нищих от гла­да избавляяй.

Радуй­ся, иго Хри­сто­во бла­гое и лег­кое искренне возлюбивый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 6

Про­по­вед­ник быв жити­ем тво­их Еван­гель­ских доб­ро­де­те­лей, отче бла­женне, плоть твою постом и молит­вою пора­бо­тил еси, и во сла­ву Божию пожил еси; луча­ми сво­их подви­гов все­злоб­на­го вра­га армя­ни­на нече­сти­ва­го, зави­стию и гне­вом пали­ма­го, и сво­и­ми злост­ны­ми ухищ­ре­ни­я­ми весе­ля­ща­го­ся, не ток­мо посра­мил еси, но и к све­ту Хри­сто­вой исти­ны при­вел еси, поучая за все бла­го­да­ри­ти и сла­во­сло­ви­ти Гос­по­да, поя Ему: Аллилуиа.

Икос 6

Воз­си­яв в пеще­ре свя­тыя оби­те­ли сия, яко бого­нос­ное све­ти­ло, бла­жен­ный Ага­пи­те, све­том доб­рых дел и вра­че­ва­ний, уми­лил еси души и серд­ца чело­ве­ков, а нече­сти­ва­го вра­ча и завист­ни­ка и его без­студ­ное безу­мие посра­мил еси. Тем убо свя­то­му и бла­жен­но­му угод­ни­ку сему умиль­но зовем:

Радуй­ся, вра­че­ва­ние нече­сти­ва­го армя­ни­на посрамивый.

Радуй­ся, обре­чен­на­го на смерть тем же армя­ни­ном неду­гу­ю­ща­го со одра болез­ни воздвигнувый.

Радуй­ся, осуж­ден­на­го на смерть и напо­ен­на­го смерт­ным ядом, чудес­но исце­ли­вый и от смер­ти избавивый.

Радуй­ся, испи­вый смерт­ный яд от вра­га, и по сло­ву Гос­под­ню: «Аще что и смерт­ное испи­ют, не повре­дит им» — живот невре­ди­мый сохранивый.

Радуй­ся, зло­бу и ковар­ство вра­гов сво­их посрамивый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 7

Хоте­ние еди­ное имел еси, бла­женне отче, еже Богу уго­жда­ти и спа­се­нию душев­но­му и здра­вию телес­но­му ближ­них тво­их бла­го­чест­но слу­жи­ти, тем­же кел­лия твоя пещер­ная бысть вра­чеб­ни­ца бла­гоо­тиш­ная вся­ко­му чело­ве­ку — нище­му и бога­то­му, кня­зю и убо­го­му. Ты же еди­ное в серд­це имея: «Всем вся бысть», вра­че­вал не взи­рая на лица, при­зы­вая вку­пе с серд­цем и усты немолч­но воз­гла­ша­ти Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Нова­го тя чудо­твор­ца вели­ка­го позна­ша слав­ный князь Вла­ди­мир Моно­мах, на одре болез­ни воз­ле­жащ, пре­бы­вая при кон­чине сво­ей, слез­но молил еси бла­жен­на­го Ага­пи­та при­тек­ти и исце­ли­ти его, но той, мона­ше­ский обет соблю­дая, нико­ли­же стен оби­те­ли остав­ля­ти посла зелие от тра­пезы сво­ея, и князь вку­сив ею, здрав воста­ша. Тако­вой силе тво­е­го чудо­тво­ре­ния и нели­це­при­я­тия дивя­ще­ся, вопи­ем ти хвалебно:

Радуй­ся, крине пещер­на­го прозябения.

Радуй­ся, мира Хри­сто­ва благоухание.

Радуй­ся, не скры­вый талант вра­че­ва­ния, тебе Домо­вла­ды­кою врученный.

Радуй­ся, ради силь­ных мира сего обе­та ино­че­ска­го не нарушивый.

Радуй­ся, сла­вы ради выс­ше­го зва­ния сла­ву чело­веч­скую ни во что­же вменивый.

Радуй­ся, Вели­ка­го кня­зя Вла­ди­ми­ра Моно­ма­ха с одра смерт­на­го неду­га были­ем, тобою бла­го­сло­вен­ным и молит­вою подъ­ял еси.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 8

Стран­ни­ка и при­шель­ца в мире сем помыш­лял еси себе быти, Ага­пи­те бла­женне, тем­же о богат­стве зем­нем вся­кое попе­че­ние отло­жил еси. Вся­кое стя­жа­ние сует­ное воз­бра­няя, при­хо­дя­щих к нему раз­де­ля­ти досто­я­ние свое с нищей бра­ти­ей, и в их лице само­му Хри­сту слу­жи­ти поучал еси, немолч­но вос­пе­вая хва­леб­ную песнь: Аллилуиа.

Икос 8

Весь в Бозе быв, отче бла­женне, о Бозе и уго­жде­нии Ему прис­но при­зы­вал еси, умо­ляя ничто­же пред­по­чи­та­ти паче люб­ве Хри­сто­вы и памя­туя речен­ное Хри­стом: «Не соби­рай­те себе сокро­ви­ща, иде­же моль и ржа истреб­ля­ют, а соби­рай­те себе сокро­ви­ща на небе­си», не поже­лал ради благ вре­мен­ных лиши­ти­ся благ веч­ных, отвер­гал еси вся дары тебе кня­зем при­но­си­мыя, поучая роз­да­ти их нищей бра­тии и убо­гим. Тем же и мы тако­вое твое нище­лю­бие вос­хва­ляя зовем ти сице:

Радуй­ся, нище­ту паче богат­ства возлюбивый.

Радуй­ся, мзду за свое вра­че­ва­ние отвер­гая и раз­да­ти ю нищим и убо­гим повелевая.

Радуй­ся, бла­жен­ство нищих унаследовавый.

Радуй­ся, послед­ния укру­хи хле­ба тво­е­го с неиму­щи­ми раз­де­ля­ти поучавый.

Радуй­ся, любовь к Богу любо­вию к ближ­ним сво­им свидетельствовавый.

Радуй­ся, похва­ла­ми молит­вен­ны­ми до днесь в оби­те­ли Кие­во-Печер­ской Лав­ры зело почитаемый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 9

Всем при­хо­див­шим в оби­тель молитв и вра­че­ва­ния ради, бла­женне отче, див­но бысть виде­ти тебе, нищет­но в кел­лии тво­ей пре­бы­ва­ю­ща­го, оба­че ты всех рав­ною любо­вию при­ни­мал еси, кое­муж­до сло­во душев­ное или исце­ле­ние сотво­рял еси, научая всех пети винов­ни­ку всех Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии мно­го­ве­щан­нии не воз­мо­гут достой­но вос­пе­ти подви­ги чудо­тво­ре­ний тво­их, бла­женне Ага­пи­те, мы же тако­вым подви­гом дивя­ще­ся, дер­за­ем вен­ча­ти тебе, аще и недо­стой­нии, похва­ла­ми таковыми:

Радуй­ся, на скри­жа­лях серд­ца тво­ею Закон Хри­стов написавый.

Радуй­ся, от глу­би­ны сер­деч­ныя, доб­рая и душев­но­спа­си­тель­ная настав­ле­ния чело­ве­ком износивый.

Радуй­ся, пещер­ный граж­да­нине, гра­ды и веси напол­ни­вый сла­вою тво­их чудотворений.

Радуй­ся, Богом воз­люб­лен­ный и ближ­ни­ми тво­и­ми благословляемый.

Радуй­ся, образ совер­шен­ства о Хри­сте в себе явивый.

Радуй­ся, иго Хри­сто­во бла­гое и лег­кое искренне возлюбивый.

Радуй­ся, Aга­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 10

Спа­се­ния наде­жу стя­жал еси при исхо­де тво­ем, бла­женне отче Ага­пи­те, и яко пше­ни­ца зре­лая во вре­мя пожа­тия, кон­чи­ною бла­гою пре­се­лил­ся еси в день, тебе зара­нее пре­ду­ка­зан­ный Гос­по­дом, во оби­те­ли гор­няя, при­я­ти мзду от руки пра­вед­на­го Мздо­воз­да­я­те­ля Хри­ста, иже вчи­ни душу твою со духи свя­тых, немолч­но воз­гла­ша­ю­щих пред пре­сто­лом сла­вы Его побед­ную песнь: Аллилуиа.

Икос 10

Царя Небес­на­го Хри­ста вер­ный раб и после­до­ва­тель был еси, отче Ага­пи­те, тем­же по нелож­но­му Его гла­го­лу: «Иде­же есмь Аз, ту и слу­га Мой будет», мы чту­ще тя, серд­цем несум­нен­но, яко ты со Хри­стом во оби­те­лех бла­жен­ства веч­на­го водво­ря­е­ши­ся и радо­сти нетлен­ныя насла­жда­е­ши­ся, яко истин­ный Того угод­ник: от нас же слы­ши­ши бла­го­хва­ле­ния сия:

Радуй­ся, пред­ска­за­ния нече­сти­ва­го армя­ни­на о тво­ей смер­ти посрамивый.

Радуй­ся, о дне тво­ей бла­жен­ной кон­чи­ны oт Гос­по­да возвещенный.

Радуй­ся, душу твою в руце Гос­по­да радост­но предавый.

Радуй­ся, откро­вен­ным лицем сла­ву Три­си­ян­но­го Боже­ства созерцавый.

Радуй­ся, телом смерт­ным в оби­те­ли погребенный.

Радуй­ся, душею без­смерт­ною к Сио­ну гор­не­му воспаривый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 11

Пение Пре­свя­тей Бого­ро­ди­це при­но­си­ши, бла­женне отче наш Ага­пи­те, и об оби­те­ли нашей свя­тей и под­ви­за­ю­щих­ся в ней, и о всех с любо­вию к тебе при­те­ка­ю­щих прис­но хода­тай­ству­е­ши, про­ся мира свы­ше и бла­го­по­спе­ше­ния всем воз­но­ся­щим досто­долж­ная похва­лы Три­еди­но­му Богу, вос­пе­вая Ему: Аллилуиа.

Икос 11

Све­тиль­ни­ка тя доб­рых дел, бла­женне отче, испо­ве­ду­ем быти и про­слав­ля­ем про­слав­ль­ша­го тя Гос­по­да, иже чуде­сы мно­ги­ми мощи твоя озна­ме­но­ва­на: струй бо исце­ле­ний бла­го­дат­ных исто­ча­е­ши от них недуж­ным, и под­ви­за­е­ши вер­ныя вопи­ти тебе:

Радуй­ся, зем­ный анге­ле и небес­ный человечe.

Радуй­ся, без­мезд­на­го вра­че­ва­ния источниче.

Радуй­ся, мира мно­го­це­леб­на­го пре­ис­пол­нен­ный фиале.

Радуй­ся, от раки тво­ея свя­тыя исце­ле­ния обиль­но пoдаваяй.

Радуй­ся, скор­бя­щих утешителю.

Радуй­ся, уны­ва­ю­щих ободрителю.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 12

Бла­го­дать Гос­под­ню испро­си нам, отче Ага­пи­те, почи­та­ю­щим с любо­вию свя­тую память твою и усерд­но при­те­ка­ю­щим к чест­ней раце мощей тво­их, от неяже чудес­ныя исце­ле­ния пода­е­ши недуж­ным. Тем­же тебе, чудо­тво­ре­ния даром от Бога про­слав­лен­но­му, при­леж­но молим­ся: исце­ли наша неду­ги душев­ныя и телес­ныя и помо­зи нам пред­ста­тель­ством тво­им спа­се­ние веч­ное полу­чи­ти, да вку­пе тобою вос­по­ем Див­но­му во свя­тых Сво­их Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Пою­ще подви­ги твоя, бла­женне отче, убла­жа­ем рав­но­ан­гель­ское житие твое, дивим­ся чудо­тво­ре­ни­ям тво­им, молит­вен­но почи­та­ем свя­тую память твою, и при­па­да­ю­ще к раце мощей тво­их, умиль­но взываем:

Радуй­ся, Пре­свя­тыя Бого­ро­ди­цы достой­ный предстателю.

Радуй­ся, пеще­ро­жи­те­лей сла­во и похвало.

Радуй­ся, свя­тыя оби­те­ли сея, вку­пе с Анто­ни­ем и Фео­до­си­ем прис­ное охранение.

Радуй­ся, под­ви­за­ю­щих­ся в ней бла­го­на­деж­ное заступление.

Радуй­ся, при­хо­дя­щих в ню на покло­не­ние бла­гий предстателю.

Радуй­ся, почи­та­ю­щих память твою небес­ный покровителю.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 13

О преб­ла­женне отче Ага­пи­те! Ты горе на небе­си, мы же долу на зем­ли, уда­лен­ныя от тебе не толи­ко местом, коли­ко гре­хов­ною нечи­сто­тою нашею, оба­че дер­за­ем при­но­си­ти тебе сие малое похваль­ное пение, еже мило­стив­но при­ем, моли Гос­по­да и Вла­ды­ку наше­го изба­ви­ти нас поги­бе­ли веч­ныя и спо­до­би­ти бла­жен­ства свя­тых, вопи­ю­щих Ему хва­леб­ную песнь: Аллилуиа.

[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повто­ря­ем 1‑е икос и кондак:]

Икос 1

Анге­лов любез­ную чисто­ту от юно­сти тво­ея воз­лю­бил, бла­женне Ага­пи­те, к доб­ро­де­те­лей подвиж­ни­ку, пре­по­доб­но­му Анто­нию при­текл еси, и от него во ино­че­ство обле­чен­ный, под­ра­жа­тель рев­ност­ный подви­гов его был еси; тем­же сла­вим тя воз­зва­нии сими:

Радуй­ся, бого­нос­на­го Анто­ния доб­ро­де­те­лей и даров наследниче.

Радуй­ся, на высо­ту совер­шен­ства духов­на­го возшедый.

Радуй­ся, молит­ва­ми усерд­ны­ми дар вра­че­ва­ния и чудо­тво­ре­ния от Гос­по­да получивый.

Радуй­ся, из глу­би­ны души воз­ды­ха­ни­я­ми чисто­ту душев­ную стяжавый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 1

Избран­ный уче­ни­че вели­ка­го учи­те­ля пре­по­доб­на­го и бого­нос­на­го отца наше­го Анто­ния див­ный под­ра­жа­те­лю жития его свя­та­го, свят­че отче Ага­пи­те, пес­нью вос­хва­лим тя с любо­вию заступ­ни­ка наше­го; ты же, яко име­яй дерз­но­ве­ние ко Гос­по­ду, моли­ся выну о спа­се­нии нас греш­ных, от вся­ких бед избав­ляя зову­щих ти:

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Молитва преподобному Агапиту, врачу Печерскому

О все­б­ла­женне Ага­пи­те, зем­ный Анге­ле и небес­ный чело­ве­че! При­па­да­ем к тебе с верою и любо­вию и молим ти ся при­леж­но: яви нам сми­рен­ным и греш­ным свя­тое свое заступ­ле­ние; се бо грех ради наших не има­мы сво­бо­ды чад Божи­их про­си­ти о потре­бах наших Гос­по­да и Вла­ды­ку наше­го, но тебе, молит­вен­ни­ка бла­го­при­ят­на­го, к Нему пред­ла­га­ем и про­сим тя со усер­ди­ем мно­гим: испро­си нам от бла­го­сти Его бла­го­по­треб­ная дары душам и теле­сем нашим, веру пра­ву, любовь ко всем нели­це­мер­ну, в зло­стра­да­ни­их тер­пе­ние, тяж­ки­ми болез­ня­ми одер­жи­мым — от неду­гов исце­ле­ние, под бре­ме­нем скор­бей и напа­стей неудо­бо­но­си­мых пада­ю­щих и жития сво­е­го отча­яв­ших­ся тво­и­ми молит­ва­ми полу­чи­ти ско­рое облег­че­ние и избав­ле­ние. Не забу­ди, бла­женне отче, и оби­тель сию свя­тую, прис­но тя чту­щую, но соблю­ди ю и всех живу­щих и под­ви­за­ю­щих­ся в ней и на покло­не­ние в ню при­хо­дя­щих невре­ди­мы­ми от иску­ше­ний диа­воль­ских и вся­ка­го зла. Егда же при­спе­ет наше от вре­мен­на­го сего жития отше­ствие, и к веч­но­сти пре­се­ле­ние, не лиши нас помо­щи тво­ея небес­ныя, но молит­ва­ми тво­и­ми всех нас при­ве­ди в при­ста­ни­ще спа­се­ния и наслед­ни­ки яви нас быти все­светла­го Цар­ствия Хри­сто­ва, да поем и сла­вим неиз­ре­чен­ныя щед­ро­ты Чело­ве­ко­люб­ца Бога Отца и Сына и Свя­та­го Духа и твое вку­пе с пре­по­доб­ны­ми Анто­ни­ем и Фео­до­си­ем оте­че­ское зaступ­ле­ние во веки веков. Аминь.

Святой Агапит Печерский – Исцеление – это путь с Богом – Миссия святого Фланнана

Отец Рафаэль

Во имя Отца и Сына и Святого Духа, единого Бога. Аминь. Дорогие возлюбленные, помянем святого Агапита Печерского, да молится о нас святой угодник и врач бескорыстный!

Наш Господь и Бог действуют таинственным образом. Врач-бессребреник святой Агапит Печерский родился в Киеве (Украина). Когда монахи в монастыре заболевали, святой Агапит варил травы и молился о них, и они исцелялись. Вскоре многие знали святого как целителя, и многие приходили к нему.

В это время жил-был известный армянский врач, завидовавший исцелению святого Агапита. Армянский врач даже хотел отравить святого, но Бог сохранил святого. Со временем святой исцелил и князя Владимира Мономаха. Когда, в конце концов, сам святой заболел, пришел тот же армянский врач и поставил диагноз, и предсказал, что святой не протянет более 3 дней, и сказал, что если святой продержится более 3 дней, то он сам станет монахом. Святой сказал армянину, что позвонит ему только через 3 месяца (вместо 3 дней).

Правда, святой умер не через 3 дня, а через 3 месяца. Армянский врач сдержал свое обещание и стал монахом Печерского монастыря, признав, что преподобный Апапит действительно угодник Божий.

Екклесиаст 3:1-8 напоминает нам, что всему свое время.

Есть время лечиться. Есть время умереть. Есть время ненавидеть, но еще больше есть время любить. Есть время молчать, как и время говорить. Смерть приходит ко всем нам в Его время.

Размышляя над Св. Матфея 10:23-31, мы осознаем, что и в нашей собственной жизни Бог действует таинственным образом. Всякий раз, когда мы сталкиваемся с чудом Божьим, мы знаем из этого отрывка, что Бог не пренебрегает Своими детьми, даже если наши собственные тела не выдерживают или другие отказываются от нас. Бог не пренебрегает и не отказывается от нас. Поэтому мы должны проповедовать Его Истину смело и смело. Не все люди будут слушать нас, и наш Господь сказал нам, если люди не слушают нас, идите дальше. Да услышат имеющие уши.

Преподобный Агапит был в боготворении. Святой ходил близко к Богу, и поэтому Бог дал ему чудо исцеления других, надежды и молитвы.

В нашем современном мире, где есть много отвлекающих факторов от людей, технологий, работы, игр, мы должны помнить, что есть Бог, и Он должен быть центром наших путешествий, а не второстепенной мыслью.

Никто не говорит, что это будет легко, так как современный мир таит в себе множество искушений, но Осия 6:1-3 напоминает нам, что мы должны знать нашего Господа не интеллектом, но зная Его как Отца. И когда мы вернемся к Господу, Он исцелит всех нас.

Когда мы читаем Римлянам 8:22-27, мы знаем, что как смертные мы склонны верить только тому, что можем воспринять, увидеть, услышать, осязать и т. д. Но нас учат надеяться, так как многое в жизни мы не может воспринимать зрением, слухом, осязанием и другими физическими чувствами. Надежда превосходит органы чувств и позволяет нам молиться и надеяться на нашего Господа. Вот что такое верность – надежда.

Святитель Агапит однажды сказал: «Не подобает беспокоить Бога ни о чем, кроме спасения собственной души. Не просите ни о своем теле, ни о своем здоровье; не о чреве твоем заботиться надо — все это пустое тление, ненасытное в желаниях. Ибо нет прошения более достойного, чем прошение о спасении собственной души».

Воззови Господа нашего, чтобы мы ходили с Ним и не забывали Его: «Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй меня, грешного».

Закончим благодарственной молитвой:

Воистину приличествует звать Тя блаженней, Богородицу, Присноблаженную и Пречистую, и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувимов и славнейшую Серафимов, непорочно Бога Слова родила еси: Истинная Богородица, величаем Тя.

Богородице Дево, радуйся; О Мария, полная благодати, Господь с Тобой. Благословенна ты среди женщин, и благословен плод чрева твоего, ибо ты родила Спасителя душ наших, Иисуса Христа, Господа нашего. Аминь.

о. Рафаил+

Чтения
Осия 6:1-3
Екклесиаст 3:1-8
Матфея 10:23-31
Римлянам 8:22-27

Национальный Киево-Печерский историко-культурный заповедник присоединился к челенджу #MuseumFromHome

Дорогие друзья!

В то время, когда мир страдает от пандемии, особое внимание привлекают фигуры выдающихся целителей прошлого. Святитель Агапит Печерский был известным бессребреником Киево-Печерской Лавры. Ко Дню Святого Целителя представляем вашему вниманию его образ в артефактах Национального Киево-Печерского историко-культурного заповедника.

Отправляйтесь в наш виртуальный музей во время перерыва на кофе или чай и сделайте свои #карантинныеоткрытия!

 

День памяти святого Агапита, одного из самых известных печерских святых, празднуется 14 июня Н.С. (1 июня по ст. ст.). Имя святого происходит от греческого слова «агапе», переводимого на украинский язык как «любовь». Святой Агапит как милосердный целитель на протяжении всей своей жизни постоянно проявлял любовь к людям. Слово 27 Киево-Печерского патерика (первая треть XIII в.) посвящено врачу-бессребренику, имевшему дар врачевания от Господа.

Киевлянин, принял монашество еще при жизни преподобного Антония Печерского и, как его последователь, стал помогать больным. Если кто-то из братьев болел, Агапит приходил к нему в келью и ухаживал за больным, непрестанно моля Бога о его исцелении. К печерскому целителю стали приходить люди, но он сдержал свой обет и никогда не выходил за стены монастыря. Он давал больным свою пищу под видом лекарственного зелья, но исцелял молитвой. Самоотверженный врач никогда ничего не брал для лечения, чтобы не потерять дар Божий ради золота. Патерик рассказывает об отсутствующем исцелении Владимира Мономаха Агапитом, когда князь правил в Чернигове.

В то время в Киеве жил известный врач, армянин по происхождению. Он был знатоком целебного зелья, но придерживался совершенно других принципов. Он предсказал и сообщил пациенту точное время смерти последнего, но оставил его без лечения. Армянин был одержим завистью к печерской целительнице, неоднократно исцелявшей обреченных на смерть. Когда сам Агапит тяжело заболел, вопреки предсказаниям армянина, он прожил не три дня, а три месяца, как и предсказывал сам. После кончины Агапита врач, по словам святителя, крестился в православной вере и принял монашеский постриг в Печерском монастыре.

Гравированные иллюстрации к старопечатным книгам из собрания Заповедника – «Патерику Печерскому» (1661 г.) и изданию «Службы преподобным отцам Печерским» (1763 г.) изображают преподобного Агапита, стоящего посреди монастырского двора. Сцена крещения армянина изображена внизу рисунка. Икона у раки с мощами преподобного Агапита в Ближних пещерах написана в 1840-х годах лаврскими иконописцами, работавшими под руководством иеромонаха Иринарха. В росписях церкви Всех Святых, выполненных в 1906 воспитанниками Лаврской иконописной школы под руководством Ивана Ижакевича, на арке одного из северных окон изображен святой Агапит. Необычной иконографической деталью является блюдо с морковью в руках святого. Так, по Патерику, представлялась пища, которую целитель давал больным в качестве лечебного зелья. Современные иконописцы часто изображают святого Агапита с пучком целебных трав в руках.

 

Давайте # Оставайтесь дома и откройте для себя красоту коллекции Заповедника вместе!

#museumfromhome, #museumcoffeebreak, #museumteabreak

 

Список рисунков:

Рис. 1. Святой Агапит Печерский. Гравер Илья.

Leave a Reply

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *